nieuws

Allsecur en Ditzo timmeren het meest aan autoweg

Archief

Nieuwkomer Allsecur heeft vorig jaar een kwart van de bruto mediabestedingen aan campagnes voor autoverzekeringen voor zijn rekening genomen. Volgens onderzoeksbureau Adfact bedroegen die mediabestedingen voor autoverzekeringen in totaal € 33,8 mln.

Allsecur en Ditzo timmeren het meest aan autoweg

Allsecur nam daarvan dus een kwart, oftewel € 8.426.000, voor zijn rekening. De Allianz-dochter werd op de voet gevolgd door ASR-internetdochter Ditzo, goed voor ruim 19% van de mediabestedingen over dit onderwerp, oftewel € 6.512.000. Andere grote adverteerders in 2008 waren de ANWB met € 5.459.000 (16,1%) en Postbank € 4.796.000 (14,2%).
Aan televisiereclame werd in 2008 het meest besteed: € 20 mln, gevolgd door radiocommercials (€ 7,8 mln) en banners op internet (€ 4 mln). De geldbestedingen aan internetzoekmachines zijn niet beschikbaar, maar uit navraag komt wel naar voren dat 'search' een belangrijke plek inneemt binnen de mediamix van de autoverzekeraars.
Adfact begon met ingang van het vierde kwartaal van 2007 met het meten van de mediabestedingen van autoverzekeraars. De kwartaalscore was toen ruim € 1,9 mln; in het vierde kwartaal van 2008 werd voor bijna € 9,2 mln geadverteerd.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.