nieuws

AFM: overgangsregeling voor kredietwaarschuwing

Archief

De nieuwe waarschuwing voor kredietreclames ‘Let op! Geld lenen kost geld’, die per 1 april van kracht wordt,  hoeft voor bepaalde reclame-uitingen pas op 9 mei te worden ingevoerd. Dit om onevenredig hoge kosten voor marktpartijen te voorkomen.

Reclames op radio en televisie moeten vanaf 1 april de waarschuwing bevatten, aldus toezichthouder AFM, maar voor alle overige reclame-uitingen geldt vanaf de bekendmaking op 9 februari een overgangstermijn van drie maanden. Dit betekent dat na 9 mei álle reclame-uitingen de waarschuwing moeten bevatten, behalve als de aanbieder kan aantonen dat aanpassing van de reclame-uiting onevenredige lasten met zich meebrengt. Bijvoorbeeld: drukwerk met een langere gebruiksperiode. Uiterlijk 1 april 2010 moet echt alles voorzien zijn van de waarschuwing.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.