nieuws

Afab mist focus op kwaliteit bij aanbieders

Archief

Afab is niet te spreken over de variatie in beloningsmodellen die een aantal banken en verzekeraars na het bonusverbod hebben opgesteld. Sommige aanbieders lijken niet naar kwaliteit te kijken, stelt topman Maasbert Schouten. “Een serviceprovider die niets extra’s biedt, krijgt dezelfde beloning.”

Afab mist focus op kwaliteit bij aanbieders

Schouten erkent dat het lastig is om aan te tonen dat de waardetoevoeging écht leidt tot kwalitatief beter advies. "Wij hebben echter wél alle randvoorwaarden geschapen om dit perfect te borgen." De provisievariatie beperkt zich volgens hem tot standaardprovisies voor kleine tussenpersonen, grotere kantoren en serviceproviders. Tussen de laatste groep wordt onderling geen onderscheid gemaakt. "Dat voor ons dezelfde provisie geldt als voor een bedrijf dat niets anders doet dan dozen stapelen, gaat er bij mij niet in. Niet investeren in kwaliteitsverbetering levert dus meer winst op. Dat was niet bepaald de bedoeling, dacht ik."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.