nieuws

‘Weinig kwaliteitsverschil zorgverzekeraars’

Archief

Zorgverzekeraars doen qua klantvriendelijkheid en service nauwelijks voor elkaar onder. Alle verzekeraars scoren een voldoende en net als in 2008 zijn de kwaliteitsverschillen klein, zo blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. DVZ Achmea voert de ranglijst aan en is daarmee de winnaar van de ‘Vergulde Stethoscoop 2009’, een prijs voor de zorgverzekeraar die het best luistert naar de wens van de klant.

‘Weinig kwaliteitsverschil zorgverzekeraars’

De winnaar van vorig jaar (PNO Ziektekosten) eindigt nu als tweede, aldus de Consumentenbond, die adviseert om de huidige zorgverzekering niet klakkeloos te verlengen. "Het loont om te checken of je met een andere polis beter of voordeliger uit bent."
Op serviceaspecten zoals telefonische bereikbaarheid, afhandelen van declaraties scoren alle zorgverzekeraars over het algemeen goed of zeer goed. Een stuk minder is het gesteld met de duidelijkheid over wanneer er bijbetaald moet worden en om welke bedragen dat gaat. Dit blijft een belangrijk verbeterpunt. Daarnaast is ook de informatie op de websites van zorgverzekeraars in ruim een kwart van de gevallen onder de maat. Onderaan de ranglijst van 25 zorgverzekeraars staan Trias, Ohra, VGZ en Univé, maar ook die maatschappijen krijgen nog net het eindoordeel 'goed'.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.