nieuws

Twitter niet ‘in’ bij reisverzekeraars

Archief

De grote reisverzekeraars in ons land laten Twitter links liggen. In veel gevallen is het logische Twitter-account niet eens in het bezit van de betrokken verzekeraar. Dat blijkt uit een onderzoek van www.reisverzekeringblog.nl, die spreekt van een gemiste kans.

"Juist voor reisverzekeraars is Twitter erg handig om met de verzekerden te kunnen communiceren. Ook in geval van calamiteiten of rampen in het buitenland kunnen er snel grote groepen gebruikers worden bereikt", aldus Rob Demmers, woordvoerder van Reisverzekeringblog.nl. Volgens hem heeft het nut van Twitter zich al bewezen bij diverse calamiteiten. "Maar Twitter kan ook prima worden ingezet om een vraag te stellen over een reisverzekering", aldus Demmers.
Zowel Europeesche, Unigarant, ING als Mondial Assistance Nederland hebben geen Twitter-account. Interpolis wel. Het Twitter-account op naam van Europeesche is in handen van Reisverzekeringblog, maar wordt nu overgedragen aan de verzekeraar. "Het was niet onze intentie om deze naam te kapen, we hebben hem vastgelegd omdat het ons verbaasde dat Europeesche dat niet had gedaan", aldus Demmers.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.