nieuws

Tussenpersoon krijgt digitaal archief van Generali

Archief

Generali biedt tussenpersonen een digitaal archief voor documenten bij schade- en inkomensverzekeringen. Documenten die normaal op papier worden verstuurd, ontvangt de tussenpersoon voortaan digitaal in zijn persoonlijke postbus. Bij elk nieuw document ontvangt hij een e-mailbericht.

Tussenpersoon krijgt digitaal archief van Generali

De introductie van 'het Digitaal Archief' gaat gepaard met een campagne richting intermediair. Via een aantal e-mailings informeert de verzekeraar zijn tussenpersonen de komende vijf weken over de toepassing. Deze periode geldt ook als  overgangsfase. Het intermediair ontvangt de komende vijf weken documenten ter gewenning zowel op papier als digitaal. Daarna worden documenten alleen nog digitaal verstrekt. "Het is voorbij met de papieren rompslomp. Het intermediair heeft nu snel, gemakkelijk en 24/7 toegang tot zijn schade- en inkomensdocumenten", aldus Jan van Leer, directeur Schade van Generali.
Een aantal documenten, zoals de groene kaart en acceptgiro's, blijft Generali per post versturen.

Reageer op dit artikel