nieuws

‘Reis naar Aruba’-actie rond zilveren Zwitserlevengevoel

Archief

Niet alleen het ‘Even Apeldoorn Bellen’ van Centraal Beheer loopt dit jaar al 25 jaar, want 1984 staat ook te boek als het geboortejaar van het Zwitserlevengevoel. Daarom start de tegenwoordige dochter van SNS Reaal met een jubileumactie waarmee ’25 dagen Zwitserleven Gevoel op Aruba’ kan worden gewonnen.

 

Het bekende onbekommerde gevoel alles goed geregeld te hebben ontstond in de loop van 1984. Door de jaren heen werd het telkens actueel ingevuld door achtereenvolgens Derek de Lint en Joop Doderer, Kees Brusse, Ellen ten Damme en Huub Stapel en anno 2009 door Chris Zegers.

 

Wedstrijd

Om stil te staan bij het zilveren jubileum van Het Gevoel werd een campagne ontwikkeld bestaande uit drie tv-reclames, een actiesite en een consumentenwedstrijd. Mensen kunnen een 25-daagse trip naar Aruba winnen, als zij drie vragen beantwoorden en vervolgens in maximaal 25 woorden hun eigen Zwitserlevengevoel kunnen vangen.

 

In de nieuwe campagne wordt een brug geslagen vanuit de historie naar het heden, waarin het merk onderdeel uitmaakt van SNS Reaal.

 

In een van de eerste reclamefilmpjes zitten Derek de Lint en Joop Doderer te scrabbelen. Doderer roept triomfantelijk, dat hij het woord ‘Zwitserlevengevoel’ heeft gemaakt. Zijn tegenspeler merkt op, dat hij dit niet kan goedkeuren, omdat het woord niet in de Dikke Van Dale voorkomt. In 2005 was het wél zo ver.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.