nieuws

Klantenbinding door belastingaangiftes

Archief

Wie: Handels Assurantiën

 

Waar: Kerkrade

 

Sinds: 1979

 

Medewerkers: 1

 

Relaties: 900

 

Handels Assurantiën is vanaf april 1979 actief in Kerkrade en omgeving als onafhankelijk intermediair in assurantiën en financiële dienstverlening. "Ik ben vaak op stap want ik vind een direct persoonlijk contact met onze cliënten erg belangrijk. Het is nog steeds de beste manier om erachter te komen wat hun wensen zijn", zegt eigenaar Frans Handels.

 

"Service staat uiteraard bij ons bovenaan. Dit betekent dat wij voor iedere cliënt de tijd nemen om in zijn of haar situatie uit te zoeken wat voor hem de beste en voordeligste oplossing is. "

 

Handels doet verder de salarisadministratie van bedrijven en verzorgt voor 900 klanten de belastingaangifte. "Een prima middel om de klantenbinding te versterken", zegt hij, "Maar voor mij persoonlijk is het wel spitsuur in die periode.

 

Met welke verzekeraars doet het kantoor zaken?

 

ASR, Klaverblad en de Van Kampen Groep. Er zijn geen volmachten.

 

Bij welke (stands-)organisaties is het kantoor aangesloten?

 

Alleen bij de Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs (SEH).

 

Wat zijn de adviesterreinen?

 

Alle schadeverzekeringen, zowel voor particulieren als voor het mkb. Andere producten zijn levensverzekeringen, hypotheken, uitvaartverzekeringen, en zoals gezegd de verzorging van belastingaangiftes.

 

Welke rol speelt internet in de bedrijfsvoering?

 

Een steeds grotere rol. Omdat ik alleen werk en dus vaak weg ben is internet een onmisbaar onderdeel van het bedrijf geworden.

 

Wat is het voornaamste marktgebied?

 

In principe alle particulieren in Limburg. Om de naamsbekend te vergroten hebben wij een reclame-item op Tv Limburg en sponsoren wij (amateur-)voetbalvereniging RKTSV in Kerkrade.

 

Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?

 

Hypotheken en schadeverzekeringen.

 

Wat is de grootste bedreiging voor het intermediair?

 

Al die internetaanbieders die een flink deel van de markt inpikken.

 

Grootste ergernis in de branche?

 

Dat je zo vaak gedwongen bent om achter de feiten aan te lopen.

 

Vervelendste of leukste onderdeel van het werk?

 

Ik heb eigenlijk nergens een hekel aan en doe alles met plezier.

 

Meest irritante assurantieadvertentie in krant, op radio of tv?

 

Ze doen maar, ik kijk er niet naar.

 

Hoe ziet het kantoor er in 2015 uit, qua omvang en qua marktgebied?

 

Mijn doelstelling is om dan twee medewerkers en 1.500 relaties te hebben.

 

Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?

 

Kan door beide. Voor intermediairs is beloning door de verzekerraars de makkelijkste weg. Beloning door de klant via een fee- of abonnementenssyteem brengt veel extra administratief werk met zich mee.

 

Voor welk beroep was u voorbestemd?

 

Productiemanager, maar het is er door allerlei redenen niet van gekomen.

 

Wat was het meest opvallende nieuws in de afgelopen maanden: bedrijfstakbreed én dichtbij huis? Het klinkt afgezaagd maar dat was toch de kredietcrisis en alle problemen die daaruit zijn voortgekomen.

 

Wat is in uw ogen de opvallendste ontwikkeling in de branche tijdens de afgelopen dertig jaar?

 

Het digitaliseren van het werk en alles wat daarmee te maken heeft.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.