nieuws

Curatoren DSB: geen plaats voor collectieve claims

Archief

De curatoren van DSB Bank hebben een oriënterend gesprek gevoerd met zes verenigingen en/of stichtingen, die zeggen op te komen voor de belangen van mensen die menen een claim op de bank te hebben. Het gaat om klanten met een lening bij DSB. De curatoren hebben aangegeven dat zij van mening zijn, dat klachten alleen op individuele basis kunnen worden opgelost. “In een faillissement is geen plaats voor collectieve acties.”

Curatoren DSB: geen plaats voor collectieve claims

Het initiatief voor de bespreking is genomen door de curatoren Rutger Schimmelpenninck en Joost Kuiper. De vertegenwoordigers van de deelnemende belangengroeperingen is gevraagd volmachten van klanten te overleggen, zodat duidelijk is voor wie zij optreden. Geen van de deelnemers aan het gesprek heeft volmachten overgelegd. Zij vonden dat prematuur. Wel zijn aantallen genoemd van DSB-klanten die zich bij hen gemeld hebben. "Het is curatoren gebleken dat de verschillen tussen de klachten zeer groot zijn. Vaak gaat het om mensen die meerdere contracten bij DSB Bank afsloten."
De curatoren benadrukken dat klanten van DSB Bank zich met hun klachten individueel moeten melden bij DSB Bank. In alle gevallen zullen de dossiers onder toezicht en verantwoordelijkheid van de curatoren worden behandeld.
 
Maandagmiddag werd het hoofdkantoor van DSB Bank in Wognum overigens opgeschrikt door een poederbrief. De brief werd rond half vijf geopend in de postkamer. In totaal zijn tien tot twaalf medewerkers in aanraking met de brief gekomen. De curatoren van DSB Bank reageren geschokt. "We nemen dit zeer hoog op. Wij zullen in overleg treden met de politie en de beveiliging in en rond de kantoren van DSB Bank verscherpen."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.