nieuws

Tweestromenland bij nieuwe autopolis Aegon

Archief

Aegon introduceert vandaag twee online autopolissen. Klanten kiezen zelf voor een distributiekanaal: direct of via het intermediair. “Nu circa 50% van alle autoverzekeringen online wordt gesloten, kunnen wij geen kanaal uitsluiten”, aldus de maatschappij. Het ene product loopt via Aegon Bank, het andere via het intermediair.

Tweestromenland bij nieuwe autopolis Aegon

Aegon biedt het intermediair een white label Auto op Maat, dat door de tussenpersoon op de eigen website geplaatst kan worden. Verder kan deze het white label  aanbieden aan zakelijke klanten ten behoeve van bijvoorbeeld personeelsarrangementen. "Op deze wijze helpen wij het intermediair op weg bij online verkoop met een product en tool dat speciaal voor hen is ontwikkeld."

Aegon zegt in zijn distributiestrategie te kiezen voor de positie van de klant: de klant kiest. "Dat maakt de rol van het intermediair niet minder belangrijk. Sterker nog, er zal een groep klanten zijn die zich online oriënteert, maar vervolgens de verzekering graag bij een adviseur sluit. Daarom zijn white labels ook zo belangrijk", aldus verkoopdirecteur Aegon Intermediair, Marcel Holtrop.

De provisie van de verzekering kan door het intermediair zelf ingeregeld

worden.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.