nieuws

Internetverzekeren kent in 2009 weer een dikke plus

Archief

De omzet van online verzekeren is in de eerste zes maanden van 2009 gestegen naar _ 195 mln. Dat is 37% meer dan tijdens de vergelijkbare periode in 2008, toen met internetverzekeren een omzet van _ 142 mln was gemoeid.

 

De cijfers zijn samengesteld door onderzoeksbureau Blauw Research. Dat had in 2008 nog een trendbreuk geconstateerd: de omzetdaling daalde dat jaar van _ 385 tot _ 367 mln.

 

Blauw doet in opdracht van Thuiswinkel.org al jaren onderzoek naar internetbestedingen. Daartoe worden gegevens van 1.500 consumenten gecombineerd met cijfers van internetverzekeraars als Centraal Beheer, FBTO, Ohra, Izio, Lancyr, Proteq, Univé, Hema en Verzekeringssite.

 

Rechtsbijstand

Auto- en reispolissen zijn de meest gesloten verzekeringsproducten via internet. In de eerste helft van 2009 is de omzetgroei verder toe te schrijven aan inboedel- en rechtsbijstandverzekeringen, zo constateert Blauw.

 

In totaal kochten 7,1 Nederlanders in de eerste helft van 2009 een of meer producten via internet, weer ruim 5% meer dan een jaar eerder. Toch zijn er ook nog bijna 2,5 mln actieve internetters die nog nooit een online aankoop hebben gedaan. Op jaarbasis komt de omzet van online productverkoop uit op zo’n _ 6 mld.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.