nieuws

Grote belangstelling voor de kleine advertenties

Archief

In de tweede helft van september waren het vooral berichten uit de praktijk van alledag die de meeste belangstelling ondervonden bij de bezoekers van AM Web. Het eigen nieuws over de werving van ‘ouderwetse’ verkopers (‘Geen papieren/kennis nodig’) sprong er bovenuit. De eerste reactie uit de bezoekerskring was niet mis te verstaan: "Ik zou zeggen: AFM succes. Probeer voor het eerst een onderneming succesvol uit de branche te halen voordat het mis gaat." Toch waren de 24 reageerden lang niet allemaal afwijzend. "Deze gast heeft nog niks fout gedaan", stelde iemand die zich bediende van de initialen DD. Hij (of zij) kreeg van diverse anderen de wind van voren. De daarop volgende verdediging was: "Waar het mij meer om gaat is, dat ik niet geloof dat dit gewoon een advertentie voor koude verkoop is. Hij stond in alle kranten inclusief huisaanhuis-bladen. Dat kun je niet betalen als je nieuw in de markt bent".

 

De andere berichten uit de top drie van de tweede helft van september, waren: ‘Barmhartige jongeman krijgt nul komma nada’ (over de Heemskerker bij wie het autodak werd opengeknipt nadat hij een gewonde fietsster plaats had laten nemen in het voertuig, dat hij overigens had geleend van een vriend) en ‘Rugnummer voor elke financieel dienstverlener’, over het voorstel van het integriteitsinstituut DSI om elke medewerker met klantcontact in een openbaar register op te nemen. Het leverde 38, overwegend afwijzende reacties op.

 

Vanzelfsprekend was er in de voorbije weken ook weer veel oog voor het reilen en zeilen van intermediairbedrijven, want de top vijf wordt gecompleteerd door ‘Turks intermediairbedrijf Agea gaat failliet’en ‘Cinjee nieuwe portefeuilles en volmacht NN rijker’.

 

Peiling

 

AM’s peiling had deze keer de stijgende ‘inburgering’ van abonnementen in de wereld van het intermediair als onderwerp. De meningen waren behoorlijk verdeeld. Toch werd het grootste aantal stemmen (bijna 35%) uitgebracht op de keuzemogelijkheid dat abonnementen helemaal niet nodig zijn. De andere drie opties hielden elkaar aardig in evenwicht, zoals lijkt uit onderstaande tabel.

 

Een maandelijkse bijdrage betalen voor de diensten van een assurantiekantoor is:

 

Totaal: 1.116

 

Een noodzakelijke aanvulling op provisies 232

 

Hét alternatief voor provisies 240

 

Niet goed; tarieven per uur/handeling zijn eerlijker 254

 

Onnodig; provisies genereren voldoende inkomen 390

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.