nieuws

Einde DSB Bank is nabij

Archief

Regeling

DSB had een regeling getroffen met de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken over de afhandeling van 2.500 klachten, ingegeven door een aanbeveling van de Ombudsman Financiële Dienstverlening. Die houdt onder meer in dat de leencapaciteit van een aantal klanten opnieuw moet worden vastgesteld en dat kapitaalverzekeringen én betalingsbeschermingspolissen tegen koopsom worden beëindigd en omgezet in bankspaarrekeningen. Bij akkoord moeten klagers afzien van verdere claims wegens zorgplichtverzuim.
 
De Stichting Woekerpolis Claim (WPC) en Pieter Lakeman, voorzitter van de stichting Hypotheekleed vinden dat de regeling klanten ernstig tekortdoet. Volgens WPC valt een belangrijk deel van de door DSB verkochte beleggingsverzekeringen onder de in maart getroffen compensatieregeling met Reaal. "Daarin is wel verlaging van kosten en risicopremies geregeld, maar geen tegemoetkoming voor eventuele onjuiste advisering door DSB."
 
In het tv-programma Pauw & Witteman zei Lakeman niets in de regeling te zien, omdat die niet voorziet in enige schadevergoeding. "DSB is een etterbuil zoals je nog nooit in de financiële wereld in Nederland hebt gezien; die moet je wegsnijden." Met de regeling wordt volgens Lakeman de wurggreep waarin veel klanten zitten, slechts tijdelijk verlicht.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.