nieuws

Documenten van 51.000 Britse Zurich-klanten zoek

Archief

De Britse afdeling van verzekeraar Zurich heeft 51.000 polishouders met een schadeverzekering een brief geschreven, waarin hun is verteld dat documenten zijn zoekgeraakt. Dat is gebeurd in een datacentrum in Zuid-Afrika. Zurich UK heeft KPMG ingeschakeld om de interne procedures rond klantbestanden aan te scherpen. 

Documenten van 51.000 Britse Zurich-klanten zoek

Bij een omzetting van bestanden naar een ander opslagcentrum in Zuid-Afrika is, in augustus 2008, een back-uptape zoekgeraakt. Daar stonden gegevens op van een miljoen polishouders in Zuid-Afrika, van 40.000 in Botswana en van 51.000 polishouders in Groot-Brittannië. Het betreft maar een klein deel van de Britse polishouders van Zurich UK. Volgens de verzekeraar zijn er geen bewijzen dat de gegevens zijn misbruikt.
In de brief biedt de verzekeraar zijn excuses aan: "Wij nemen de bescherming van onze klantgegevens zeer serieus. Wat er is gebeurd, is voor ons onacceptabel."
Zurich doet klanten suggesties voor preventieve maatregelen. Ook de betrokken tussenpersonen zijn over de misser geïnformeerd. Toezichthouder FSA is op de hoogte gebracht van het incident.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.