nieuws

De Amersfoortse zet accountmanagers voor de klas

Archief

De Amersfoortse is niet de eerste verzekeraar die zelf opleidingen ontwikkeld, maar claimt wel de eerste te zijn die zijn accountmanagers voor de klas zet. "Die kunnen inspelen op onderwerpen die bij het intermediair leven", stelt Wim van der Pol, adjunct-directeur Marketing & Communicatie.

 

Samen met zijn accountmanager kan de tussenpersoon een opleidingenplan voor zijn kantoor in beeld brengen. "Wij bieden alle varianten, van WFT-basisopleiding tot hbo-niveau. Daarnaast bieden we workshops waarmee de tussenpersoon zijn vaardigheden op het gebied van adviseren kan verbeteren. Wat we zelf niet hebben, kopen we in. Daarnaast ontwikkelen wijzelf opleidingen, zoals de beide opleidingsmodules Inkomen Nu en Inkomen Later", zegt Van der Pol. "De accountmanager speelt bij ons een belangrijke rol. Hij kent de tussenpersoon het beste en kan dan ook direct inspelen op bepaalde onderwerpen. Volgens ons wordt op deze manier de band tussen accountmanager en tussenpersoon ook hechter en dus ook de band tussen verzekeraar en tussenpersoon", aldus Van der Pol. "En dat is waar we naar streven."

 

Relaxtra

Om de tussenpersoon optimaal te ondersteunen in zijn werkzaamheden heeft De Amersfoortse één platform ontwikkeld: Relaxtra. Op het vernieuwde relaxtranet kan de tussenpersoon alles over Relaxtra in één oogopslag vinden en raadplegen.

 

"Voor de tussenpersoon is het platform onderverdeeld in drie clusters: opleidingen, kennis en marktbewerking. Bij de laatste moet je denken aan alle producten, acties en hoe een tussenpersoon optimaal rendement uit zijn portefeuille kan halen. Daar hebben we bijvoorbeelde de portefeuillescan voor ontwikkeld", zegt Van der Pol.

 

Het ‘kennisonderdeel’ is nieuw. "Alles wat wij weten op het gebied van producten, wetgeving, doelgroepen et cetera, delen wij met het intermediair", aldus Van der Pol.

 

Op deze kennisgebieden werkt De Amersfoortse onder meer samen met uitgeverij Kluwer en de website Business Compleet.

 

Mega

In totaal heeft De Amersfoortse de afgelopen tijd vier nieuwe websites ontwikkeld. "Dat was inderdaad een megaklus. Maar nu hebben we vier websites die eenzelfde navigatiestructuur hebben. We hebben onze internetsite aangepast, daarnaast hebben we een nieuw extranet, Relaxtranet, mijnamersfoortse.nl voor werkgevers en een site voor de zestig accountmanagers. Op deze laatste website bieden wij de accountmanager allerlei informatie waarmee hij zijn kennis up-to-date kan houden. Niet alleen de rol van de tussenpersoon verandert, maar ook die van de accountmanager", besluit Van der Pol.

 

rol. Hij kent de tussenpersoon het beste en kan dan ook direct inspelen op bepaalde onderwerpen."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.