nieuws

‘Bij wanpresteren verzekeraar volgt nota’

Archief

Het negende onderzoek van DAK, NVA en NBVA naar de (administratieve) prestaties van verzekeraars zal een vertaling krijgen naar samenwerkingsovereenkomsten. Die overtuiging is NVA-voorzitter Bob Veldhuis toegedaan. Steeds meer intermediairbedrijven zullen tot concrete en meetbare afspraken willen komen met hun verzekeraars. “En bij wanpresteren gaan wij daar nota’s neerleggen.”

‘Bij wanpresteren verzekeraar volgt nota’

De ruim negenhonderd aan het onderzoek deelnemende tussenpersonen krijgen dit keer een individueel rapport. Dat is volgens Veldhuis een goede basis voor afspraken in samenwerkingsovereenkomsten met verzekeraars. "De verzekeraar die tot SLA's kan komen en daarop garanties kan afgeven, gaat onder het intermediair de slag winnen." Verzekeraars die zwak presteren, hinderen het functioneren van het intermediair, is zijn mening.
Volgens Veldhuis maken verzekeraars "een strategische fout" door zo nadrukkelijk de beloning te kwalificeren als zaak tussen klant en adviseur. "Daarmee wordt feitelijk ontkend dat wij werkzaamheden voor verzekeraars uitvoeren en dus daarvoor beloond moeten worden. Hadden we gewoon een transparante distributievergoeding gekregen, voor gewone diensten met een economische waarde die wij leveren, dan waren we veel minder scherp geworden in het vingerwijzen en aansprakelijk stellen van verzekeraars."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.