nieuws

Aegon: aparte autopolissen voor het intermediair en Aegon Bank

Archief

'De klant kiest'

 
Aegon zegt in zijn distributiestrategie te kiezen voor de positie van de klant: de klant kiest. "Dat maakt de rol van het intermediair niet minder belangrijk. Sterker nog, er zal een groep klanten zijn die zich online oriënteert, maar vervolgens de verzekering graag bij een adviseur sluit. Daarom zijn white labels ook zo belangrijk", aldus verkoopdirecteur Aegon Intermediair, Marcel Holtrop.
 
De provisie van de verzekering kan door het intermediair zelf ingeregeld worden. Ook kan hij tot op zekere hoogte de uitstraling van de module aanpassen aan de vormgeving van de eigen website.
 
Verschillen
Bij de Aegon Bank-variant, die dagelijks kan worden aangepast, is sprake van maandelijkse opzegbaarheid, waar de polis van het intermediair jaarlijks opzegbaar is.
 
Bij eerstgenoemde geldt een eigen risico van € 200; bij de intermediairvariant is dat € 150.
 
Het is de bedoeling om schades te laten herstellen bij bedrijven die zijn aangesloten bij Schadegarant respectievelijk Glasgarant. Voor klanten van de Aegon Bank-variant is dit verplicht; voor intermediairklanten geldt een verhoogd eigen risico als het voertuig níet worden hersteld via Schadegarant en Glasgarant.
 
Combinatiekorting
Verder kan de tussenpersoon (optioneel instelbaar) nog 5% combinatiekorting verlenen, indien ook het Woon- & VrijeTijd-pakket is/wordt gesloten. Deze mogelijkheid ontbreekt in de AegonBank-variant.
 
Overigens kan het intermediair tegen een eenmalige fee de Auto Verzekering Online aanbieden, echter onder identieke condities als bij het netwerk van Aegon Bank.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.