nieuws

NBVA’s Frank moet consument wijzer maken over geldzaken

Archief

De NBVA heeft zijn site uitgebreid met tips, films en checklists voor consumenten. Daaraan gekoppeld is de figuur Frank, die de hoofdrol speelt in een reclamecampagne die deze maand start.

 

De belangenvereniging streeft met deze aanpassingen naar eerlijke consumentenvoorlichting. "Laat je niet gek maken, laat je onafhankelijk adviseren" is de leus in tien filmpjes, waarin aan de hand van de lotgevallen van consument en animatiefiguur Frank op eenvoudige toon informatie wordt gegeven over pensioenen, hypotheken, beleggen en verzekeringen. Daartoe is gebruik gemaakt van de stem van Aart Staartjes. Twee van de filmpjes, die ook door leden op hun site kunnen worden gezet, worden in januari vertoond bij de publieke omroep.

 

  &nbspInspiratie voor de filmpjes haalde de NBVA onder meer uit het in 2007 verschenen AFM-rapport over hypotheekadvies: daaruit kwamen de onderwerpen oversluiten, aflossen van krediet, fiscaliteit, afdekken van risico’s en verantwoorde woonlasten.

 

  &nbspDe leuze is halverwege vorig jaar overigens al geïntroduceerd, toen de NBVA in een bannercampagne op onder meer de site van de ANWB de strijd aanbond met misleidende informatie en de focus op de laagste prijs.

 

  &nbspDe site van de NBVA telt nu een omvangrijk gedeelte voor particulieren, waarin veel algemene informatie is opgenomen over geldzaken en veelgestelde vragen. Elk onderdeel biedt de mogelijkheid om contact op te nemen met een NBVA-tussenpersoon in de buurt.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.