nieuws

Omzet Duitse autoverzekeraars blijft krimpen

Archief

Het premievolume van de autoverzekeraars in Duitsland is vorig jaar met 2% teruggelopen tot € 20,4 (20,8) mld. Van de grootste twintig concern konden alleen Zurich en VHV Allgemeine groei boeken; marktleider Allianz verloor 4% en kwam uit op € 3,42 (3,56) mld.

Omzet Duitse autoverzekeraars blijft krimpen

De scherpe prijsconcurrentie lijkt bij de oosterburen nog altijd niet voorbij; daarnaast drukt ook een dalend aantal nieuw verkochte personenauto's de premie-inkomsten van de motorrijtuigenverzekeraars. VHV Allgemeine dankte de groei tot € 857 (827) mln overigens geheel aan de eind 2007 gestarte Hannoversche Direkt, terwijl Zurich garen spon bij de nieuwe joint venture met automobilistenclub Adac, die met € 138 mln direct stevig bijdroeg aan de omzet van € 959 (905) mln.
Zurich-dochter DA Direkt is met € 263 mln de grootste direct writer op de markt, gevolgd door HUK24 met € 256 mln premieomzet. Vereinte Spezial, waar Allianz24 onderdeel van is, komt niet verder dan € 105 (86) mln.

Reageer op dit artikel