nieuws

‘Advies bij schade oké, maar liever geen samenwerking’

Archief

Twee derde van de assurantiekantoren zegt af en toe behoefte te hebben aan ‘klankborden’ over individuele schadedossiers met externe deskundigen, zoals een advocaten- of een schaderegelingskantoor.

 

Complete uitbesteding van de schadebehandeling, eventueel in samenwerking met andere intermediairs, wordt slechts door één derde van de kantoren op prijs gesteld, zo blijkt uit een enquête van Bureau D&O.

 

  &nbspD&O-directeur Jurjen Oosterbaan Martinius vindt het jammer dat de meerwaarde van het intermediair op het gebied van schadebehandeling zo weinig wordt geprofileerd. "In de afgelopen jaren heeft het imago van de financiële dienstverlener een forse deuk opgelopen", zegt hij. "In de berichtgeving is de focus vooral gericht op de beloning en de kwaliteit van het adviestraject bij levensverzekeringen en hypotheken. Tegelijkertijd moeten we constateren dat dagelijks bij duizenden kantoren consumenten worden bijgestaan bij de afwikkeling van hun schades. Het is jammer dat deze belangrijke meerwaarde van het intermediair zo weinig wordt geprofileerd. Ondersteuning van klanten bij schade blijft, denk ik, een belangrijke taak van het intermediair. Maar ik denk wel dat ondernemers in de komende tijd kritischer gaan worden over de kosten van hun schadeafdeling. Het op deelgebieden, bijvoorbeeld de schadeafwikkeling, samenwerken kan voor een aantal kantoren zo een mogelijkheid zijn."

 

  &nbspHet onderzoek is begin mei gehouden onder de D&O-enquêtegroep, die bestaat uit circa vijfhonderd financieel dienstverleners en kende een respons van 25%.

 

Reageer op dit artikel