nieuws

Distributiemodel Transparant+ bij De Financiële Makelaar

Archief

In samenwerking met Sahyla, ontwikkelaar van verdienmodellen voor het intermediair, voert serviceprovider De Financiële Makelaar een nieuw distributiemodel in: Transparant+.

Distributiemodel Transparant+ bij De Financiële Makelaar

"Het is een in de markt beproefd model, omdat franchiseketen Lancyr ook zo werkt", zegt Harrie-Jan van Nunen van De Financiële Makelaar (280 aangesloten tussenpersonen). "Met de klant wordt afgesproken dat hij enerzijds voor het advies betaalt en anderzijds voor de bemiddeling."
De provisie over de bemiddelde producten gaat naar een stichting. Die stort dat in zijn geheel over een periode van vijf jaar aan de klant terug. Volgens Van Nunen wordt binnen het model bewust voor provisie gekozen en niet voor nettoproducten. "Omdat de korting op nettoproducten van verzekeraars en geldverstrekkers vaak minder is dan de bestaande provisie."

Reageer op dit artikel