nieuws

UIT DE JUS-HISTORIE

Archief

In het jaar dat het concern 25 jaar bestaat, treedt Aegon aan als hoofdsponsor van Ajax. Bij de Amsterdamse voetbalclub werd begin deze maand het nieuwe zogeheten thuisshirt onthuld. Dat gebeurde voor de deuren van de Amsterdam Arena, op dinsdag 1 juli om iets na 9.00 uur.

 

Clubvoorzitter Uri Coronel en Aegon-topman Alex Wynaendts hielden een korte toespraak, waarna een groot scherm met daarop het nieuwe shirt langzaam werd opgehesen.

 

Het draagt de naam van de nieuwe hoofdsponsor horizontaal op de borst. Hierover waren tal van Ajaxfans opgetogen. Want doordat de naam van de vorige sponsor, ABN Amro, verticaal op het shirt prijkte, was er geen goede plek voor het clublogo. Dat is er nu wel: ter hoogte van het hart.

 

Aegon heeft zich voor een periode van zeven jaar als voornaamste geldschieter aan de Amsterdamse club verbonden. "Wij zijn er trots op dat we een voetbalclub als Ajax mogen en kunnen sponsoren. Het sponsorschap met Ajax opent internationaal deuren voor ons. Ook brengt het ons dichter bij de mensen, midden in de samenleving. Dáár waar Aegon wil zijn", aldus het concern.

 

Op de site www.ajax.aegon.nl kan onder meer een Ajax-Aegon Quiz worden gespeeld. Een dag na de onthulling van het nieuwe thuisshirt van Ajax plaatste het eeuwig blauwe Aegon in felrode letters een paginagrote advertentie over de samenwerking met de Amsterdamse voetbalclub in kranten. De advertentie siert ook de achterkant van het jongste nummer van personeelsblad Interaegon.

 

huiskleur.

Begin vorige week is op 67-jarige leeftijd de acteur Carol Herwijnen overleden. Behalve als hoofrolspeler in talloze theaterstukken en tv-series, was hij ook veelgevraagd voor reclames, onder meer in de verzekeringsbranche.

 

In de tweede helft van de jaren negentig was Carol geruime tijd het gezicht van de NVA. "Mijn collega’s en ik van de vereniging van onafhankelijke assurantieadviseurs de NVA houden alle maatschappijen scherp in de gaten, want wij staan aan de kant van de cliënt.

 

Maar Carol was zo pupulair als reclamestem, dat dit soms tot ongewenste combinaties leidde. Tegelijkertijd was hij namelijk op de radio te horen in een reclame voor een pensioenverzekering van Delta Lloyd.

 

Dertig medewerkers van Aon Nederland hebben vorige maand de top van de Alpe d’Huez bereikt. Met deze sponsoractie is uiteindelijk meer dan _ 50.000 bij elkaar gefietst voor de stichting KiKa, Kinderen Kankervrij.

 

Het was een initiatief van de medewerkers van het Aon-kantoor in Noordwijk binnen het mvo-beleid (maatschappelijk verantwoord ondernemen) van het concern. In het kader van het twintigjarig bestaan van de naam Aon worden twintig mvo-projecten ondersteund, waarvan de wielerkoers naar de top van de Alpe d’Huez er één is. Ter voorbereiding op de klim hebben de deelnemers zelf hun vrienden en kennissenkring gevraagd hen te sponsoren. Aon vulde de sponsoropbrengst aanzienlijk aan.

 

Een van de Aon-medewerkers wist een tijd van 59 minuten te noteren. Ter vergelijking: de snelste tijd ooit is die van Marco Pantani, die de ‘Hollandse berg’ in 37 minuten en 35 seconden wist af te leggen. Alle deelnemers hebben de top weten te bereiken. Volgende week doen de Tourrenners de beroemde berg weer aan.

 

onderdeel van familie- en bedrijfsuitjes: een Solextoer. Eind vorige maand werd rondom ‘Residence Groot Heideborgh’ op de Veluwe de jaarlijkse relatiedag van assuradeurenbedrijf Nedasco gehouden. Hoogtepunt van deze door de prima weersomstandigheden zeer geslaagde dag was een nostalgische Solextour .

Het Nationaal Spaarfonds wilde ons enkele jaren geleden verleiden tot een spelletje schepmeppen. Dat was op een website over de op jongeren gerichte uitvaartverzekering. Je kon punten scoren door een uit een graf opduikende begrafenisondernemer een doodsklap te verkopen.

 

Menzis heeft nu op internet het NK Asbakwerpen geïntroduceerd, maar die is niet zo vechtlustig als het lijkt.

 

Het is een online wedstrijd tussen rokers en niet-rokers. Beide groeperingen krijgen een handicap in het spel: de roker heeft een slechtere conditie en de niet-roker vindt de asbak te vies om beet te pakken. De geworpen afstand bepaalt de score. Dagelijks kan een iPod Shuffle worden gewonnen. In de maanden julie en augustus is de maandprijs voor de hoogste score een diner voor twee in Jamies Kitchen in Londen.

 

Nog meer Aegon in deze aflevering. Precies 25 jaar geleden wilde Jus d’Assurance graag constructief meedenken over een nieuwe naam voor de fusiecombinatie Ennia en AGO.

 

Wij voerden een bloemist op, die belegd had in verzekeringsaandelen en ook had nagedacht over een nieuwe naam voor het concern. "Ik kwam uit op Begonia!", lieten wij hem zeggen. Zijn verklaring was de volgende: "Wie Ago zegt, moet ook Bégo kunnen zeggen. En daar plak je dan ‘nia’ aan vast, want natuurlijk moeten beide bedrijven zich in een nieuwe naam kunnen herkennen."

 

Wel aardig verzonnen dachten wij, maar de fusiepartners kozen toch voor Aegon. Enige maanden later was er opperste verbazing. In een interview in een weekblad werd onthuld, dat de verkennende besprekingen over de fusie waren gevoerd onder de codenaam: ‘Begonia’.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.