nieuws

‘Snippenschieters vervuilen de branche’

Archief

Deerenberg & Van Leeuwen startte al in 1929 als assurantiekantoor in Alphen aan den Rijn. In de jaren zestig is het bedrijf door de tweede generatie Ton en Wim van Leeuwen aanzienlijk uitgebreid en werd gestart met de makelaardij onroerend goed. Sinds 2001 wordt het bedrijf geleid door Paul van Leeuwen (de derde generatie) en Herman Broere.

 

In 2001 is ook de portefeuille van Dijkstra & Broere uit Nieuwkoop ingevoegd in het bedrijf. Herman Broere, tevens bekend als bestuurslid van de NVA waar hij verantwoordelijk is voor de sector Hypotheken en Financieringen, geeft nu leiding aan de de assurantietak van het bedrijf en Paul van Leeuwen is verantwoordelijk voor de makelaardij. Het bedrijf heeft een assurantiekantoor en De Hypotheekshop in Alphen aan den Rijn en ook nog een kantoor in Nieuwkoop.

 

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

 

Het kantoor doet zaken met alle grote verzekeraars en geldverstrekkers die via het intermediair werken en heeft volmachten van Allianz, Arag en Europeesche. In de loop van 2008 komen daar nog volmachten bij van Delta Lloyd, Reaal en DAS.

 

Bij welke standsorganisaties zijn jullie aangesloten?

 

Het kantoor is sinds 1948 lid van de NVA.

 

Wat zijn de kerncijfers van het bedrijf?

 

De omzet van het kantoor, exclusief makelaardij onroerend goed, is ruim _ 2,9 mln. Het kantoor heeft in totaal 44 medewerkers daarvan werken er 27 bij het assurantiekantoor.

 

Op welke terreinen adviseren jullie?

 

Speerpunt van het kantoor is het mkb. Hierin realiseren wij sinds 2001 een groei met dubbele cijfers. De particuliere markt heeft met name onze aandacht in verband met de synergie met ons makelaarskantoor waar veertien mensen werken en met De Hypotheekshop.

 

Welke rol speelt internet in jullie bedrijfsvoering?

 

Internet is op dit moment voor ons nog een informatiemedium en geen transactiemedium. Wel kunnen ze klanten hun eigen portefeuille en lopende schades inzien via mijn.deerenberg.nl

 

Wat is jullie voornaamste marktgebied?

 

Wij werken vooral regionaal. Onze cliënten zitten in een straal van 25 kilometer rond onze kantoren.

 

Op welk terrein heeft uw bedrijf de beste groeimogelijkheden?

 

Met name binnen het mkb

 

Wat is in uw ogen de grootste bedreiging voor het intermediair?

 

Gebrek aan ondernemerschap. De wereld en de markt veranderen en daar moet je proactief op kunnen inspelen.

 

Grootste ergernis in de branche?

 

Snippenschieters, ‘adviseurs’ die snel geld willen verdienen met adviezen over zaken waar ze niets van begrijpen.

 

Leukste en vervelendste onderdeel van het werk?

 

Het leukste is je verdiepen in de risico’s van een cliënt, vaststellen welke hij zich niet kan of wil permitteren en daarvoor een passende oplossing zoeken. Vervelend is het om om te gaan met organisatie s die zich ambtelijk opstellen en vinden dat ze geen verantwoording hoeven af te leggen voor hun prestaties.

 

Moet het intermediair worden betaald door de verzekeraar of door de klant?

 

De meeste cliënten willen een vaste eindprijs. Dit kan een (transparante) provisie zijn, een zogenaamde fixed fee of een abonnement. De fee wordt doorgaans rechtstreeks bij de cliënt in rekening gebracht. Het probleem bij de betaling op uurloon ligt bij alle handelingen die wij op dit moment nog voor verzekeraars verrichten. Klanten willen nog wel betalen voor advies, maar uren voor bemiddeling zijn lastiger door te belasten en leiden tot vervelende discussies.

 

voor het intermediair."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.