nieuws

Obvion vergroot marktaandeel

Archief

Hypotheekverstrekker Obvion heeft in het eerste halfjaar van 2008 het marktaandeel vergroot tot bijna 7%, dankzij een omzet van naar schatting iets meer dan _ 3 mld.

 

Met een marktaandeel van 7,5% in mei behaalt de 70% Rabo-dochter een gemiddeld marktaandeel van 6,9% (heel 2007: 5,3%) over de eerste helft van 2008. Met een markt die in de eerste helft van 2008 _ 46 mld groot was, betekent grofweg een hypotheekomzet van _ 3,2 mld (over heel 2007 _ 5,4 mld). Roy van Diem, directievoorzitter van de vijfde geldgever van ons land: "Met een portefeuille in beheer die is gegroeid van _ 25 mld naar _ 26,8 mld en een gemiddeld marktaandeel van 6,9% over de periode tot en met mei, lopen we voor op onze doelstelling van 6,2% voor heel 2008. In de tweede helft van dit jaar staan opnieuw wijzigingen in ons productassortiment op stapel waarmee we weer een volgende stap zetten in het verantwoord verstrekken van hypotheken."

 

  &nbsp"Ook aan productzijde heeft Obvion de afgelopen zes maanden stappen gezet", aldus Van Diem. "Allereerst is de Startersbox geïntroduceerd: een faciliteit die de startende huizenkoper helpt om zijn financiering rond te krijgen door gebruik te maken van een Starterslening via de Stichting Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse Gemeenten, meetekenen van de ouders of een koopsubsidie. Daarnaast is het sinds kort bij Obvion mogelijk een aflossingsvrije hypotheek af te sluiten tot 100% van de executiewaarde. Daarmee kan de klant zijn brutomaandlasten verlagen. Om de consument te behoeden voor onverantwoorde risico’s heeft Obvion aan deze aflossingsvorm echter wel strikte voorwaarden verbonden."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.