nieuws

Noordhollandsche verstuurt geen papieren polisvoorwaarden meer

Archief

De Noordhollandsche van 1816 stopt per 1 september met het verstrekken van papieren polisvoorwaarden en groene kaarten. Vanaf 1 januari komt er helemaal geen papier meer aan te pas: ook de polis wordt dan digitaal verstrekt.

 

De polisvoorwaarden worden voortaan inzichtelijk gemaakt via de website van de maatschappij. De groenekaartfunctie wordt overgenomen door de Combipolispas met een geldigheidsduur van vijf jaar. Mocht voor een bepaald land toch een aparte groene kaart nodig zijn, dan kan de tussenpersoon die zelf maken. Met enkele kantoren werkt de verzekeraar uit OudKarspel al digitaal.

 

  &nbspNieuwe wetgeving maakt het mogelijk per 1 januari de polissen digitaal te versturen. De Noordhollandsche haakt in op die ontwikkeling en gaat polissen en aanhangsels alleen nog digitaal via de website van de tussenpersoon aanbieden. De verzekeraar gaat na de zomer tekst en uitleg geven over de werkwijze, maar wijst tussenpersonen erop dat het heel belangrijk is te beschikken over actuele e-mailadressen van de klanten.

 

Premieomzet

De verwachting van de Noordhollandsche is dat in september de grens van _ 100 mln premieomzet wordt overschreden; momenteel is de omzet _ 97,5 mln. Elke honderdste aanvraag die vanaf 1 juli wordt ingediend, krijgt een lotnummer. Bij het bereiken van de mijlpaal wordt uit de lotnummers een winnaar getrokken. Het hele kantoor wordt vervolgens op een "zonvakantie naar Zuid-Europa" gestuurd.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.