nieuws

De Amersfoortse gaat telefonisch gezondheidsverklaring invullen

Archief

De Amersfoortse introduceert teleacceptatie bij de aanvraag van een arbeidsongeschiktheids- en/of pensioenverzekering. De aanvrager kan zijn medische situatie doornemen met de medische afdeling. De Amersfoortse verwacht hierdoor een versnelling van de acceptatie.

 

Teleacceptatie is het telefonisch invullen van de gezondheidsverklaring die nodig is voor de aanvraag van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. De aanvrager neemt daarbij met iemand van de medische afdeling zijn persoonlijke medische situatie door. "In de praktijk zorgt dit voor een snellere acceptatie, vooral als er aanvullende informatie nodig is. In veel gevallen kan hier namelijk al tijdens het telefoongesprek op worden doorgevraagd", aldus De Amersfoortse.

 

Werkwijze

De assurantie-adviseur ontvangt de benodigde formulieren voor de aanvraag. De klant geeft vervolgens op het aanvraagformulier aan of en wanneer hij gebruik wil maken van de telefonische acceptatie. De tussenpersoon geeft de klant vervolgens informatie mee waarmee hij zich goed kan voorbereiden op het telefoongesprek. De Amersfoortse neemt drie tot tien dagen na ontvangst van de aanvraag telefonisch contact op met de klant op een dag en tijdstip dat het hem schikt. De klant krijgt na het gesprek een verslag thuisgestuurd, past dit aan en/of stuurt het getekend retour.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.