nieuws

Brits intermediair heeft moeite met toezichteisen

Archief

Een vijfde van alle Britse assurantiekantoren kan voor het einde van dit jaar nog niet aantonen klanten eerlijk te behandelen. Dat stelt de Financial Services Authority (FSA) na een onderzoek naar de naleving van toezichteisen op dit gebied.

Wetgeving rond 'Treating Customers Fairly' zou al in maart geïmplementeerd moeten zijn. Op dat moment voldeed echter pas 13% van de assurantiekantoren aan de regelgeving. Volgens de FSA investeren momenteel echter veel bedrijven tijd en geld in het aanpassen van de bedrijfsprocessen en moet in december 80% aan de eisen kunnen voldoen. Volgens de FSA wil het niet zeggen dat de overige 20% klanten onjuist behandelt. "Ze kunnen het alleen niet onderbouwen", bijvoorbeeld via opgestelde klantprofielen en klantdossiers.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.