nieuws

Arag: ‘Wij waarschuwen maar één keer’

Archief

Rechtsbijstandverzekeraar Arag heeft er een gewoonte van gemaakt om grote organisaties in de reis-, energie- en telecomwereld maar één keer aan te schrijven bij een klacht van een verzekerde. Reageren deze niet op het verzoek, dan wordt de zaak direct aangebracht bij de Stichting Geschillencommissie.

Arag: ‘Wij waarschuwen maar één keer’

Arag merkt dat deze benadering aanslaat. "Steeds vaker krijgen we verzoeken van deze dienstverleners om met hen in overleg te gaan en tot een oplossing te komen voordat we de zaak aanbrengen bij de Geschillencommissie", zegt Peter Deen, afdelingsmanager Rechtshulp."‘Ze willen hiermee een negatief streepje achter hun naam voorkomen. Daarnaast nemen ze onze cliënten serieuzer." Consumenten hebben vaak klachten over de dienstverlening van grote ondernemingen. Vaak wordt er gewoonweg niet gereageerd op de klachten. "De consument heeft hierdoor het gevoel niet serieus te worden genomen en van het kastje naar de muur te worden gestuurd."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.