nieuws

Klant leent liever van bank dan van kredietverstrekker

Archief

Vanwege de service die banken en verzekeraars verlenen, leent de consument daar aanzienlijk liever geld dan bij kredietverstrekkers, zo cocludeert Independer uit onderzoek onder 15.000 sitebezoekers

 

Verzekeraar FBTO krijgt de hoogste waardering (7,9) van zijn klanten. Gemiddeld ontvangen de kredietverstrekkers een 6,3 van hun klanten. De banken scoren beduidend hoger met gemiddeld een 7,0. Verzekeraars worden met gemiddeld 7,6 het best gewaardeerd.

 

  &nbspVan de onderzochte banken scoort Postbank gemiddeld het hoogst (7,4). Binnen deze groep heeft de DSB Bank met 5,9 de laagste waardering. Crediam is met gemiddeld 7,7 de positieve uitzondering binnen de kredietverstrekkers waar PrimeLine (5,9) en De IJssel (5,7) het laagst gewaardeerd worden.

 

  &nbspFBTO krijgt vooral de hoogste waardering van klanten vanwege de aspecten ‘kwaliteit van de administratie en informatie’ en ‘klaarstaan voor klanten’ (beiden een 7,8). Kredietverstrekker PrimeLine scoort op deze aspecten het laagst: respectievelijk een 5,1 en een 5,3. Op het aspect ‘beloften nakomen’ komen FBTO en Delta Llyod als beste uit de bus met een 8,1. PrimeLine scoort ook hier de laagste klantwaardering (5,6).

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.