nieuws

Zwolsche zet intermediair aan het fotograferen

Archief

Zwolsche zet intermediair aan het fotograferen

In het begin van deze zomer stuurde Zwolsche Algemeene in totaal niet minder dan duizend wegwerpcamera’s naar het intermediair. Via een aantrekkelijk arrangement met de Combifoto-organisatie zou het in de camera aanwezig rolletje (uiteraard na het volschieten ervan) voor een aantrekkelijke prijs afgedrukt kunnen worden.
De tussenpersoon kreeg nog een extra prikkel. Als hij/zij tijdens de vakantie, op welke manier dan ook, toch even met verzekeringen in aanraking zou komen, dan zou het slim zijn om dit op de gevoelige plaat vast te leggen kunnen worden. De tien origineelste foto’s zouden namelijk worden beloond met een echte fotocamera ter waarde van f 250. Hierbij plaatsen wij enkele opnames van prijswinnende assurantiebemiddelaars. Mariëtte Smeele, van Baljeu & Staal in Naaldwijk, maakte tijdens haar vakantie een tochtje op de Nijl, waar zij twee Nubische jongetjes ontwaarde in een pleziervaartuig. “Het is een zelfgemaakt boot, waarin ze zelf – gezien de naam – niet al te veel vertrouwen hebben!. Een onverzekerbaar risico?”, aldus Mariëtte.
“Gevalletje stormschade. Expertise laat blijkbaar nogal op zich wachten.” Dit is een in Ierland gemaakte opname van H. Eggenkamp uit Amersfoort.
“ZA ook in lederwaren? Dat wisten wij niet!” Dit schreef E. Hoeijmans van het gelijknamige assurantiekantoor in Valkenswaard onder deze foto, die genomen is van een etalage van een tassenwinkel in het Franse Mulhouse.
Werkt u bij een wavi of vavi?
Wat zijn we toch dol op afkortingen. In de afgelopen dagen kwamen we daarvan weer enkele voorbeelden tegen. In een interview met het blad InterAegon gaf kersverse ex-bestuurder Ton Kool inzicht in de prioriteitstellingen bij de Verzekeringskamer.
Daar worden de onder toezicht staande maatschappijen verdeeld in wavi’s en vavi’s. Een ‘wavi’ is een ‘weinig aandacht vragende instelling’ en een ‘vavi’ is, inderdaad: een ‘veel aandacht vragende instelling’. Bij de franchiseketen FAB zijn ze ook gecharmeerd van woordspelingen. Ze hebben daar een najaarsactie pensioenen op touw gezet onder de werknaam H2O. En dat staat voor: Hete Herfst Offensief. Liedje tv-spot Hooge Huys wordt tophit
Het liedje van de jongste tv-commercial van Hooge Huys, die sinds mei op de buis is, begint nu echt een hit te worden. In de nieuwe top-100, die afgelopen zaterdag werd uitgezonden, is ‘Save my Soul’ van de nieuwe groep Superglue als ‘hoogste nieuwe’ binnengestormd op nummer 67.
Het is een klassieke gang van zaken: eerst is er, puur voor de commercial, een muziekje van 60 seconden gemaakt, waarna mensen beginnen te vragen of dat liedje op cd te koop is. Vervolgens wordt er ‘als een speer’ alsnog een cd-single van gemaakt. Aardig detail is, dat een van de auteurs van dit nummer reclameman Frank Pels is, die ook de tekstdichter is van de Postbank-hit van weleer: ’15 miljoen mensen’.NBVA-voorzitter kiest voor een loopbaan bij NN
Op zaterdag 21 oktober wordt bij Nationale-Nederlanden in Rotterdam de zevende editie van de NN-Trappenloop gehouden. Daar komen deze keer enkele verrassende deelnemers uit de branche aan de start. Het gaat om een drietal toppers van de NBVA, te weten voorzitter Alexander van Voorst Vader, secretaris Boudewijn van Uden en hoofd Communicatie Paul Oostdam.
Kist verkoos Aegon boven ING
In het jongste nummer van het zeer professionele personeelsblad InterAegon staat onder meer een interview met Olivier Kist. De vorige week 28 jaar geworden oudste zoon van ING-topman Ewald Kist heeft na zijn rechtenstudie heel bewust voor Aegon gekozen. “Ja, absoluut”, aldus Olivier. “Ik koos voor een groot bedrijf, voor een grote verzekeraar. Mijn vader werkt bij ING, daar wilde ik per se niet naar toe.” Olivier schreef een open sollicitatie naar Aegon, waar hij direct werd aangenomen. Sinds maart dit jaar is hij accountmanager bij het concern-onderdeel Financieel Compleet.
Klassedekking
Wie voor ziekenhuisverpleging een eerste-klasdekking heeft gesloten, is soms blij daar geen gebruik van te hoeven maken. In Nieuwsbrief Gezondheidsrecht wordt het geval geschetst van een vrouw die in het ziekenhuis op hoge poten de leiding ter verantwoording roept, omdat haar man op zaal ligt terwijl hij recht heeft op een eenpersoonskamer. Volgens haar zijn er wel degelijk eenpersoonskamers. “Wat doen die andere mensen daar dan?”, vraagt ze op hoge toon. De arts kijkt haar aan en zegt bevroren: “Sterven, mevrouw”.
Polis voor verkeersboetes?
“Nee, zo’n verzekering zullen wij zeker niet introduceren”, zegt Paul van Gassel van DAS, over de Belgische polis voor vergoeding van verkeersovertredingen.
De Financieel-Economische tijd maakte onlangs gewag van een verzekering van DAS België die voor het luttele bedrag van 10.000 francs (circa f 500) werkgevers de onkosten vergoedt van verkeersboetes (voor onder meer fout parkeren en door rood licht rijden) van hun werknemers. De dekking is gekoppeld aan een rechtsbijstandcontract met de werkgever. Afgezien dat het een raar product lijkt, heeft deze kostenverzekering niets te maken met de natura-rechtsbijstandverzekering, en gaat het dus om een merkwaardig bericht. Paul van Gassel marketingmanager van DAS Nederland brengt uitkomst. “Het gaat”, zegt hij “in België om een verzekering die stamt uit de jaren dertig, toen er nog nauwelijks fout kon worden geparkeerd of door stoplichten kon worden gereden. De dekking geldt alleen voor boetes. Zodra iemand moet voorkomen is er geen dekking. Met het Belgische product wordt, volgens van Gassel, al jaren niet meer aan de weg getimmerd. “Het wordt slechts in enkele gevallen coulancehalve gesloten of gehandhaafd. Overigens is in de jaren dertig in meerdere landen, waaronder Italië, een dergelijke polis gevoerd.” = = = = = = = = vijfde kolom: September 2001: “En zodoende staat ASR nu voor Amev, ‘Stad’ en Royal”.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.