nieuws

Zurich laat zich weer zien

Archief

Zurich is vorige week gestart met een nieuwe reclamecampagne in de landelijke dagbladen.

Volgens Ceciel van Hemel van Winkelman & van Hessen, het marketing & PR-bureau van de verzekeraar, heeft de verzekeraar er bewust voor gekozen heeft om alleen in kranten, opinie- en vakbladen te adverteren en niet op radio en televisie. “Zurich heeft veel te veel te vertellen, dat lukt niet even snel op de radio”, aldus Van Hemel.
De printcampagne, ontworpen door het reclamebureau Greenwood Varossieau & Co., bestaat voor een deel uit corporate-uitingen en uit advertenties gericht op specifieke doelgroepen. Er zijn ruim twintig verschillende versies. In elke advertentie wordt een probleem aangesneden, waar de verzekeraar vervolgens een oplossing voor biedt. “Zurich kiest niet meer voor een productgerichte benadering, maar voor een totaaloplossing op maat”, aldus Van Hemel. De pay-off van de advertenties luidt: ‘Zurich. Building relationships, solution by solution.’
De campagne zal in totaal tien weken in beslag nemen. In het najaar wordt de campagne gedurende zo’n zestien weken verder uitgebreid. Zurich heeft zich lang advertentioneel stilgehouden wegens een forse reorganisatie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.