nieuws

Zürich haalt puntjes van de ‘u’

Archief

Zürich haalt puntjes van de ‘u’

Zurich had, althans in Europa, altijd de puntjes op de ‘u’ staan, geheel in overeenstemming met de naam van de Zwitserse stad. Dat is echter sinds begin dit jaar voorbij, want met de introductie van een nieuwe huisstijl zijn ook alhier de puntjes (zo u wilt, de umlaut) van de ‘u’ verdwenen. Net als elke andere maatschappij van enige omvang beschikte Zurich over een scala aan kleine en grotere relatiegeschenken. En op al die geschenken staat niet alleen het oude logo, maar ook ‘Zürich’, dus mét puntjes. Goede raad was duur. Er werd besloten de bestaande relatiegeschenken bij opbod te verkopen aan het personeel. Dit gebeurde tijdens de interne nieuwjaarsreceptie. De veiling bracht ongeveer f 6.800 op. Dit bedrag werd door de Zurich-directie verdubbeld. Van het totaalbedrag is f 10.000 geschonken aan het Ronald McDonaldhuis en f 3.600 aan de Clinic Clowns.
Zurichs manager facilitaire zaken Evert Buskens (“een natuurtalent” volgens een aanwezige) trad op als veilingmeester. Op zijn lessenaar is het nieuwe logo van Zurich zichtbaar: de ‘Z with a smile’, aldus woordvoerster Clasien Gielen.
Suf mailen…
Hier volgt een citaat uit een column: “De laatste tijd bespeuren we toenemende ergernis bij onze klanten die, vaak suf gemailed door allerhande snelle kantoren, besluiten tot een langlopend contract voor een spaar- of levensverzekering.” Dit stond niet in een column in een of ander socialistisch blad, maar in ‘Interaegon’, personeelsblad van Aegon. Suf gemailed? Wat te denken van die folders met zo’n ‘happy family’ van Spaarbeleg (‘100% dochter van Aegon’) die herhaaldelijk uit krant of tijdschrift rollen, de onophoudelijke mailings van Legio Lease (‘onderdeel van Aegon’), en brieven van bepaalde assurantiekantoren die kwartaal in kwartaal uit vooral Aegon-producten proberen te slijten?
Voorspellen
Drs.ir. Pieter Loyson heeft de jaarlijkse Rentecup van effectenbank Donker & Kramer/Van der Hoop ontvangen. De directeur van verzekeraar Onderlinge ‘s-Gravenhage kreeg de award voor een zeer nauwkeurige rentevoorspelling. Loyson had begin vorig jaar, samen met 35 andere professionele beleggers, de rentewaarde op 8 januari 1998 voorspeld van de dertigjarige staatslening 7,5% NL-2023. Loyson voorspelde 5,61%, de werkelijke waarde was 5,65%. De vraag die blijft staan is: deed Pieter Loyson zijn voorspelling vóór of na het nuttigen van deze fles Champagne.
Pieter Loyson
NBvA meest in trek bij studenten
Studenten van de Amsterdamse Academie hebben een oriëntatiebezoek gebracht bij achtereenvolgens de NVA, het Verbond van Verzekeraars en de NBvA. De studenten Verzekeringsleer wilden meer inzicht krijgen in hun toekomstige beroepsveld. De drie organisaties maakten van het studentenbezoek melding middels persberichten of bulletins. Wat opviel, was dat de NVA (op 21 januari) en het Verbond (op 22 januari) maar twintig studenten mochten verwelkomen, terwijl de NBvA (op 22 januari) vijf studenten meer over de vloer kreeg. Kennelijk is de NBvA meer in trek bij de studenten. ==================== vignet: JUS-RESPONS ====================
Hittepit
“In reactie op de rubriek Jus d’ Assurance in AM nr. 1/2 moet mij, als medewerker van een postorderbedrijf, toch iets van het hart. Vanuit de assurantiebemiddelingswereld is er altijd veel verzet geweest tegen stappen van postorderbedrijven op het verzekeringspad. Immers, verzekeringen zijn toch producten die persoonlijk advies behoeven, betoogde men in koor. Nu lees ik in AM, dat intermediairverzekeraar ONVZ tegen een dumpprijs (en rechtstreeks aan de cliënten!) hittepitten aanbiedt. Hoe bedoelt u: schoenmaker blijf bij je leest!” W.E.H. Kamp, Zwolle
Assurantiehits
Het door Interpolis geadopteerde ‘Beautiful people’ heeft het maandenlang volgehouden in de hitparade. Het liedje van Mathilde Santing is nu als assurantie-hit afgelost door Amevs ‘(Ain’t got no) I got life’. Het slechts twee minuten en acht seconden durende liedje van Nina Simone is de top-50 binnengestoven. We hebben het nog eens opgezocht en constateerden dat dit nummer in 1968, dus dertig jaar geleden, op de eerste plaats prijkte. En wat wordt de volgende assurantie-hit? Die ‘Sexmachine’ van Nuts. Het is voor de maatschappij te hopen dat de commercial met dat jongetje op de buis kan blijven. Twee weken geleden stond namelijk in de krant dat zanger James Brown in een ziekenhuis is opgenomen, omdat zijn familie zich grote zorgen maakt om diens gezondheid.
Weet Youp veel?!
Onthulling: Youp van ’t Hek weet kennelijk niet wat een direct-writer is! Dit blijkt uit de column van deze cabaretier in NRC-Handelsblad waarin hij zich, net als heel media-land, op het onderwerp ‘FBTO en Monique van de Ven’ heeft gestort. Youp adviseert Monique haar huidige (verzekerings)agent aan de kant te zetten. Toch vreemd die onwetendheid van Youp, want hij lijkt ons een type dat bij voorkeur zijn zaakjes zelf regelt.
Het Financieele Dagblad ruimde er vorige maand een halve pagina voor in: de poging van de directie van de Zuid-Koreaanse levensverzekeraar Samsung om het binnenlandse doemdenken te bestrijden. Medewerkers gingen in hoofdstad Seoul de straat op om op een zeer Ratelband-achtige wijze uit te schreeuwen: “Ik kan het! Ik kan de recessie overwinnen!”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.