nieuws

Zurich claimt orde in Leven-administratie

Archief

Zurich claimt de administratie van levensverzekeringen weer zo goed als op orde te hebben.

De claim is een reactie op de brandbrief van de NVA – begin vorige maand – over de belabberde administratie bij veel levensverzekeraars. Zurich erkent dat de administratieve achterstanden begin dit jaar op een onacceptabel niveau waren beland. Invoering van een nieuw administratiesysteem in combinatie met hoge productie van het universal-lifeproduct Mega Plan zouden daarvan de oorzaak zijn. Om het lek boven te krijgen heeft Zurich in april een ‘noodorganisatie’ ingericht.
Die ‘noodorganisatie’ bestond onder meer uit een call-center dat van 08.00 tot 18.00 uur bereikbaar was en tijdelijke hulp van accountmanagers bij het wegwerken van de achterstanden. “In de derde week van juni hadden we het merendeel van de achterstand weggewerkt”, aldus Marga Schaap, directeur van de Strategic Service Unit. “Wat resteert zijn complexe zaken. De dagverwerking is wel wat vertraagd, maar daar richten we de komende weken onze aandacht op.”
Volgens Schaap moet Zurich in oktober elk stuk binnen twee weken kunnen verwerken. “Met creatief gebruik van IT-mogelijkheden streven naar een beduidend kortere verwerkingstijd.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.