nieuws

Zowel Duitse ziekenfondsen als zorgverzekeraars willen klanten terugwinnen

Archief

Klantenbinding en klanten terugwinnen

Dat staat bij driekwart van zowel de Duitse ziekenfondsen als de particuliere zorgverzekeraars bovenaan bij de geplande activiteiten en investeringen voor het komende jaar. Om dit te realiseren worden diverse middelen op het gebied van Customer Relation Management ingezet, zoals de opzet c.q. uitbouw van databases met klanteninformatie, klachtenmanagement en het houden van regelmatige klanttevredenheidsonderzoeken. Dit blijkt uit een onderzoek van het marktonderzoekbureau Mummert Consulting dat vooral in de Duitse verzekeringssector actief is.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.