nieuws

Zilveren goudvis

Archief

Zilveren goudvis

In De Telegraaf van zaterdag 20 mei stond de volgende opmerkelijke advertentie in de rubriek Verzekeringen, hypotheken, geldzaken: Bij navraag bleek het te gaan om een uiting in het kader van een interne campagne van de maatschappij om het personeel meer bekend te maken met direct-marketing. Die campagne, waar men op dit moment natuurlijk verder niet mee te koop loopt, duurt nog tot eind volgende maand. Doelstelling is: de medewerkers vooral duidelijk maken welke rol zij zelf in dat verkoopproces vervullen.
Uiteindelijk had ieder zijn eigen rol
De rollen leken eventjes omgedraaid. Eindelijk mochten de ONVZ-werknemers eens aan de touwtjes trekken. Dat dachten ze… Want toen het puntje bij het (eerste) paaltje kwam, verscheen baas Van Boven – hoe bedoelt u, speaking name? – ten tonele. Met een megafoon in de hand hief hij een heilied aan, waardoor hij toch weer de zaak bestuurde.
G.T.S.T.
Het leven is soms hard. Dat ervoer afgelopen maand J.G.D. van ’t Veer, sinds april 1993 algemeen directeur van het bemiddelingsbedrijf Het Verzekeringshuis in Rotterdam. Medio mei is het faillissement uitgesproken. Rond de jaarwisseling 1983/1984 won hij (uit niet minder dan duizend inzendingen) de hoofdprijs in de slagzinnenwedstrijd van het Verbond van Verzekeraars. Die wedstrijd werd gehouden in het kader van de tekstcampagne ‘Verzekeren. Voor als…’ De inzending waarmee Van ’t Veer een lang weekeinde Londen voor twee personen verdiende, luidde: “Sta je net op eigen benen, breek je er één.” Verzekeren. Voor als je net op eigen benen staat.
Tussenpersonen tot creativiteit aangezet
Dan ga je naar een informatiedag over een serieus onderwerp als de arbeidsongeschiktheidsverzekering en krijg je ineens het verzoek om creatief te worden. Dat overkwam ongeveer 175 kernrelaties van de Goudse die in Garderen werden onthaald op een presentatie van haar vernieuwde ondernemers-aov. Na de lezingen kregen de assurantiebemiddelaars de opdracht om in groepjes van 5 à 6 personen en samen met hun inspecteur een schilderij te maken. Daarbij werd toegezegd, dat de mooiste schilderijen zouden worden afgebeeld in een vakbladadvertentie. Foto: Het karwei zit er op, het colbertjasje kan weer aan. Vele tientallen tussenpersonen waagden zich wit-gejast aan de schilderkunst tijdens de bijeenkomst van de Goudse in Garderen. AM-limerick 26 Een hoendervanger uit Zoetermeer joeg op kippetjes, keer op keer, maar op zekere dag, ‘k wist niet wat ik zag: zelf gevangen door een Utrechtse beer

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.