nieuws

Zelfbedieningsportaal voor banken en verzekeraars

Archief

Het Ierse softwarebedrijf Fineos, voorheen Managed Solutions Corporation, introduceert een zelfbedieningsportaal voor klanten banken en verzekeraars.

Internet-bezoekers kunnen op een portaal, zonder menselijke tussenkomst, zelf allerlei activiteiten uitvoeren, van overboekingen tot het uitvoeren van offerteberekeningen en het invullen van elektronische (aanvraag)formulieren, ongeacht plaats of tijd.
Volgens Fineos behaalt de bank of verzekeraar hiermee kostenbesparingen door een vermindering van de papierstroom, door het verkleinen van de callcenters en door minder bezoek aan de bijkantoren.
Het IT-bedrijf ziet dit portaal als een eerste product in een complete internetportaalstrategie, die de komende twee jaar wordt uitgevoerd. Het voorgenomen productprogramma bestaat uit portalen voor diensten, verkoop, tussenpersonen, onafhankelijke financiële agenten en administratiecentra. Het gaat niet zozeer om nieuwe producten als wel om bijkomende kanalen, die het mogelijk maken dat bestaande producten in nieuwe omgevingen werken. Fineos heeft in Nederland SNS Reaal, Royal Nederland Leven en sinds kort ABN Amro als klant.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.