nieuws

Zandhappen in Bergen aan Zee

Archief

Zandhappen in Bergen aan Zee

Wie denkt dat verzekeringen een zaak is van middelbare heren in onberispelijk pak, had zaterdag 20 juli het strand van Bergen aan Zee moeten bezoeken. Strakke twintigers, aangevuld met sportieve dertigers en een handjevol ‘die-hards’ uit de iets rijpere categorie, streden op zeven strandvolleybalvelden tegen elkaar. In totaal hadden zich 32 gemengde teams van zes spelers plus reserves aangemeld voor het ‘Beach Volleyball Event 1996′. Alle deelnemers waren uit de financiële dienstverlening afkomstig. De organisatie lag in handen van Bakker & Clients, een organisatiebureau voor sportieve evenementen.
Het weer was optimaal, de entourage met plastic palmpjes, een echte zee en vele kuubs zand eveneens, kortom ingrediënten genoeg voor een perfecte dag.
De tactisch geïnteresseerde liefhebber moest constateren dat er op de volleybalvelden weinig in drieën werd gespeeld. Als echte verzekeraars speelden de meeste ploegen op veilig en trachtten ze de bal zo snel mogelijk aan de andere kant van het net te krijgen. Deze onorthodoxe speelwijze kwam de spanning ten goede. Toeschouwers konden vele adembenemende rally’s bewonderen.
De Optiebeurs dacht op meerdere paarden te kunnen wedden door liefst vijf teams in te schrijven. Deze tactiek bleek niet erg succesvol. Bijna al hun teams waren in de staart van het eindklassement terug te vinden. Ook NOG en Royal, die ieder vier teams hadden ingeschreven, zagen we niet in de finale terug. Daarin stonden wel Ohra en Sun Alliance I, de ploeg met de toepasselijkste naam van de dag. Ohra betrad als favoriet het strijdperk, omdat het winnaar was geworden van een poule met de sterkste teams uit de eerste ronde. Sun mocht het als eerstgeplaatste van de op één na zwaarste poule tegen Ohra opnemen. Blijkbaar had Ohra haar kruit in de poulewedstrijden verschoten, want het kwam er niet echt meer aan te pas. Sun Alliance versloeg Ohra met 15-4.
Als beloning moest de overwinnaar nóg een keer zandhappen, ditmaal tegen twee echte beachvolleyballers. De zes Sunners buitten de meerman/vrouw-situatie goed uit en wonnen met 15-8.
Na de sportieve inspanningen konden de ongeveer 275 deelnemers van een barbecue in strandpaviljoen Off Shore genieten. Vervolgens kregen de teams van Sun Alliance, Ohra en TVM (derde) een beker en diverse andere prijzen overhandigd.
Omdat het team van DBV “de grootste mond en de blootste kont” had, mocht het temidden van de drie hoogst geklasseerde teams aan een wedstrijdje champagne-ontkurken deelnemen. Het innemende team van DBV had deze dag al een dorstige reputatie opgebouwd, en hield die gestand: ver voor de andere drie ploegen de flessen hadden ontkurkt, klokte DBV de champagne al naar binnen.
De danslustigen trokken zich niets aan van mogelijke spierpijn en vermaakten zich nog lang in het strandpaviljoen.
Het Sun Alliance-team na de gewonnen finale.
Een Ohra-speelster ziet toe hoe haar ploeg zich teweerstelt tegen Sun.
Even op adem komen in een perfecte entourage.
Spannende finish Tour d’Elvia
De Deen Riis is niet de enige winnaar van de Tour de France 1996. Assurantiekantoor Geraets te Landgraaf mag zich winnaar van de vijfde Tour d’Elvia noemen.
Bijna 600 assurantiekantoren hadden een kleine 1.200 wielerploegen samengesteld en deze aan organisator Elvia doorgegeven. Deelnemers konden elke dag zowel met het algemeen klassement als met de daguitslag punten winnen. De familie Geraets bleek de meest uitgebalanceerde ploeg te hebben samengesteld met zowel goed scorende klassementsrijders als snelle sprinters. Het Zuidlimburgse assurantiekantoor behaalde in totaal 1137 punten. De nummer 2 van de Tour d’Elvia, Kuijpers & Jagersma, was Geraets de laatste dag tot op 4 punten genaderd, maar kwam in de eindsprint net iets te kort.
Het winnende kantoor krijgt op 8 augustus de hoofdprijs uitgereikt, een verzorgd weekend voor twee personen in Parijs.
Olympische verzekering
Hoofdverzekeraar van de Olympische Spelen in Atlanta is Allianz-dochter Fireman’s Fund, samen met Allianz Insurance of America. Een mooie klus, zou je zeggen, maar de verzekeringsreus laat zich er niet graag over uit. De reden hiervoor is dat Allianz niet mag adverteren met het feit dat het de Olympische Spelen verzekert. Het leveren van een dienst is immers wat anders dan sponsoren, aldus het Olympisch comité. Volgens het Britse blad Insurance Day is er één troost voor Allianz: het verzekeringscontract schijnt nogal omvangrijk te zijn.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.