nieuws

Wijngaarden: NN gaat nauwelijks vooruit

Archief

Volgens topman Ludo Wijngaarden heeft Nationale-Nederlanden in het eerste kwartaal van dit jaar nog lang niet de gewenste resultaten bereikt op het gebied van klanttevredenheid en kostenbesparing. 

“In het eerste kwartaal betalen wij een hoge prijs voor het feit dat onze producten te duur zijn. Als wij de nieuwe productie en het royement in beschouwing nemen, zijn wij er in totaliteit op premievolume in elke line of business  op achteruit gegaan”, zegt Wijngaarden in personeelsblad I-magazine. Naast kostenbesparing heeft klanttevredenheid nog steeds prioriteit bij NN. “Wij moeten zien dat onze klanttevredenheid naar het gemiddelde van 3,6 gaat. Van enige vooruitgang ten opzichte van eind december is nog nauwelijks sprake. Als wij zo doorgaan, is het twijfelachtig of wij onze doelstelling wel halen.” Vooral bij Collectief en Individueel Pensioen is sprake van “serieuze problemen”.
Wijngaarden bekritiseert verder de neiging tot ‘eendimensionaal denken’ bij het bedrijf. Uit concurrentieoverwegingen moet zowel de klanttevredenheid omhoog als het kostenniveau omlaag. “Niemand hoeft bevreesd te zijn dat dit leidt tot een kaasschaafaanpak of het bezuinigen op de reeds ingezette IT-vernieuwing. Ook zullen wij de Operations-werkzaamheden ontzien.” Bij alle andere activiteiten gaat Wijngaarden de vraag stellen: “Wat gebeurt er als wij deze activiteit niet meer uitvoeren en daarbij passende maatregelen nemen?”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.