nieuws

Wijn maakt het (financieel) compleet

Archief

Wijn maakt het (financieel) compleet

We zien het vaker: de combinatie wijn en verzekeringen. Zo liet Royal Nederland (nu Allianz) bij het tienjarig jubileum in 1997 een speciale wijnreeks maken, waarbij de fleslabels werden getooid met afbeeldingen uit de Royal Kunstcollectie. En werd Zilveren Kruis in 2000 door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt voor het met korting aanprijzen van wijn in het eigen relatieblad. En klanten en tussenpersonen worden regelmatig verguld met een flesje wijn.
Pensioenadvies
Wat de verkoop van wijn en het geven van een pensioenadvies met elkaar gemeen hebben, was ons nog niet duidelijk geworden. Maar Ronald Knaud, accountmanager van franchiseorganisatie Financieel Compleet (Aegon), geeft daarop het antwoord in het relatiemagazine van de verzekeraar. Pensioenadviseur Knaud is lid van de Nederlandse Tafelronde, een vriendschaps- en serviceorganisatie van mannen tussen 25 en 40 jaar. Knaud zelf neemt deel aan Ronde Tafel 54, bestaande uit achttien leden uit diverse bedrijven en beroepsgroepen. “Wij zamelen voor een jaarlijks wisselend goed doel geld in, bijvoorbeeld met de verkoop van wijn. Aegon koopt deze wijn op kleine schaal en helpt ons daarmee onze ambities te verwezenlijken. Maar, vragen vanuit Tafel 54 over bijvoorbeeld pensioenoplossingen komen soms ook bij Aegon terecht. Een vrijblijvende wisselwerking die beide partijen gelukkig maakt.”
Cornélis Kamerbeek
Dat Cees Kamerbeek een liefhebber van wijn is, wisten we al langer. Volgens dagblad De Telegraaf heeft hij drie jaar na zijn afscheid van intermediairbedrijf Kamerbeek Groep (nu Meeùs) zijn eerste prijs als wijnboer binnengesleept. Op het Concours van Parijs kreeg een rode wijn van zijn Château de Crémat een Medaille d’Or. Cees – in Frankrijk steevast aangesproken als Cornélis – bezit samen met zijn Franse vrouw Jarmila twaalf hectare grond in een wijngebied ten noordwesten van Nice. Jaarlijks produceren ze 40.000 flessen met rode en witte wijn en rosé.
Cornélis kocht in 1999 het eerste stuk grond in de Provence, een jaar voor de verkoop van Kamerbeek Groep aan Aegon. Hij zegt het assurantiebedrijf niet meer te missen. “Je gaat eerst door een rouwproces, maar nu is er afstand. Het is afgesloten. Ik ben nu bezig met mijn grote passie: wijnen.”
London geeft motorcup aan ‘betrouwbare’ tussenpersoon
Hennie van Maarseveen is in de ogen van London Verzekeringen de meest betrouwbare tussenpersoon van Nederland en Engeland samen. Althans, rijdend op een ‘antieke’ motorfiets.
De reliability van Hennie bleek in de laatste week van juli, toen in Friesland de tiende Holland-Engeland Betrouwbaarheids Rit werd gereden. De rit is een sportieve krachtmeting tussen 26 Nederlandse en 26 Engelse motorveteranen, waarbij het betrouwbaarheidselement van de meegebrachte motoren voorop staat. Uitsluitend motoren van voor 1915 kunnen aan deze vierdaagse rit meedoen. Verzekeraar London stelde aan dit ‘rijdend museum’ een beker ter beschikking. Hennie van Maarseveen van assurantiekantoor Van Maarseveen uit Dwingeloo bleek over de meest betrouwbare motor – een Triumph ‘free engine’ 500cc uit 1910 – te beschikken. Ze arriveerde met slechts twee strafpunten binnen de gestelde tijd.
De winnares, Hennie van Maarseveen, op haar Triumph ‘free engine’ 500cc uit 1910.
‘Amev durft alles aan’
“Samen kunnen we alles aan”. Met deze slogan is Amev een campagne gestart die zich richt op de supporters van voetbalclub FC Utrecht. De campagne roept supporters van FC Utrecht op zich aan te melden als ‘twaalfde man’ via de website van de verzekeraar (www.amev.nl). Inmiddels hebben meer dan honderd supporters gereageerd. Hun namen prijken in de speciaal ontwikkelde advertentie met onder meer de wervende kreet: “Durf jij de volgende thuiswedstrijd in de basis te staan?” Elke ‘twaalfde man’ ontvangt van Amev een exemplaar van de advertentie, waarin – uiteraard – de eigen naam wordt vermeld.
FC Zwolle had het zwaar tegen het Utrechtse legioen.
Verberkmoes wint eerste Assurantie Matchrace Cup
Veertien teams bestaande uit intermediairs en hun accountmanagers namen op donderdag 21 augustus deel aan het eerste matchrace-evenement voor tussenpersonen, dat Delta Lloyd op de Loosdrechtse plassen had georganiseerd. Matchracing is een vorm van wedstrijdzeilen waarbij twee bemanningen met identieke boten het tegen elkaar opnemen. Assurantiekantoor Verberkmoes en Partners uit Valkenswaard bleek technisch en tactisch het sterkst en won de Delta Lloyd Assurantie Matchrace Cup 2003. Het team plaatste zich daarmee tevens voor de kwartfinales van het Nederlands kampioenschap matchracing dat tijdens de Hiswa te Water in IJmuiden wordt gevaren.
Veertien teams namen het op de Loosdrechtse plassen tegen elkaar op. Voor de vijfde kolom: “Als de wijn is in de assurantieman, is een goed pensioenadvies …”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.