nieuws

WFD zorgt voor drukke tijden bij de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraars

Archief

De invoering van de Wet Financiële Dienstverlening (WFD) leidt tot extra werk bij de aanbieders van beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen voor bemiddelaars in financiële diensten.

Bij de Bavam is het aantal aanvragen in de voorbije maanden sterk gestegen. “Zelfs nog meer dan ten tijde van de invoering van de gedragscode Gidi in 2002”, verklaart een enigszins verraste Willem Pel van de Bavam. In de afgelopen maanden lag het niveau van de aanvragen op 90 tot 100 aanvragen per maand tegen eerder circa 40 tot 50 aanvragen per maand. De Bavam telt 6.500 verzekerden in bemiddelingsland, onder wie 800 ‘pure’ makelaars in onroerend goed.
Overuren
Bij de andere grote aanbieder, Schouten Insurance International, wordt er alles aan gedaan om de polisaanvragers tijdig van dienst te zijn. Directeur Gerard van Ommeren: “Wij maken overuren om iedereen tijdig voor de deadline van de WFD-vergunningaanvragen te helpen. Mensen die aan de criteria voldoen, krijgen een dekkingsbevestiging en een polisnummer.
Zodra de premie binnen is, ontvangen de verzekerden een certificaat waaruit blijkt dat er dekking is en dat ze de premie hebben betaald.” Onder de aanvragen zitten volgens hem relatief veel starters en ook mensen die de polis nu willen muteren, omdat ze bepaalde activiteiten nog niet hadden opgegeven.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.