nieuws

Wervingsactie Finata Bank met Monopoly-spel als inzet

Archief

Rond het overbekende Monopoly-spel start Finata Bank op vrijdag 17 maart een reclamecampagne met als inzet: het werven van relaties in samenwerking met het intermediair.

De wervingsactie omvat een mailing naar circa 6.000 tussenpersonen waarmee Finata Bank regelmatig zaken doet, en ondersteunende advertenties in dag- en vakbladen. De mailing is inmiddels aan 2.500 van de 6.000 tussenpersonen verzonden. De rest wordt deze en volgende week aangeschreven.
In de advertenties staat “de belangrijke rol die de assurantie- en kredietadviseur speelt bij het verstrekken van verzekeringen en andere financiële produkten” centraal, aldus de ABN Amro-dochter.
Spellenpakketten
Een coupon onderaan de advertentie kan door de consument worden ingeleverd bij het intermediair, waarmee kans wordt gemaakt op een van de 40 spellenpakketten met een winkelwaarde van f 350.
Op die manier moeten extra klanten worden geworven. “We helpen de tussenpersoon door de consument actief naar hem te sturen. Daarin onderscheiden we ons van alle andere financieringsmaatschappijen”, aldus een circulaire van Finata Bank. PLT = De verkoopondersteuning die aan het intermediair wordt gegeven, bestaat uit computerprogrammatuur, DM-handboeken en de jongste versie van het Monopoly-spel. De (getrapte) provisieregeling zou sterk zijn verbeterd. “Profiteer van onze spectaculaire provisieverhoging” nodigt algemeen directeur J.W. Hoogendoorn het intermediair uit in de mailing.
Met hoeveel procent de provisie is verhoogd, wil de bank niet aangeven. Wel zegt een woordvoerder, dat gekozen is voor een rechtvaardiger opbouw van de provisie gebaseerd op het volume van de nieuwe produktie consumptief krediet.
Het Monopoly-spel staat centraal in de wervingsactie van Finata, vlnr: marketingmanager G. van Dokkum, directeur commerciële zaken C. Buermans, rayon-directeur J. van Velzen, en marketingmedewerker mevr. S. Roos.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.