nieuws

Wellowell: 12.000 leads voor het intermediair

Archief

Sinds de start in november heeft virtueel assurantiekantoor Wellowell (NN) circa 12.000 leads aan aangesloten tussenpersonen doorgespeeld. Het betreft de doorverwijzing van bezoekers die met een tussenpersoon overleg willen plegen. Dit zei directeur Herman van der Haas op een congres in Scheveningen.

“Keiharde offerte-aanvragen zijn het nog niet, maar dat kunnen ze wel worden”, zegt marketing-directeur Robert Amelung. Het bedrijf doet geen mededelingen over het aantal gesloten polissen bij Wellowell zelf.
Amelung meldde desgevraagd dat een aantal verzekeringsmaatschappijen zich in de komende maanden zal aansluiten bij Wellowell. Hij wilde niet vertellen hoeveel en om welke maatschappijen het gaat.
De concurrentie
Concurrent Independer doet geen mededelingen over het aantal doorgestuurde leads. Wel wil directeur Edmond Hilhorst kwijt dat dit er “vele tienduizenden zijn”. Independer is nu een jaar actief op de Nederlandse markt.
Sinds Independer zelf als tussenpersoon opereert, is het aantal doorverwijzingen drastisch afgenomen. Independer sluit nu zelf veel meer polissen. “Het onderscheid tussen intermediairmaatschappijen en direct-writers vervaagd. Wij sturen nu ook naar direct-writers getekende offertes en fungeren op die manier ook voor hen als tussenpersoon. Het mag duidelijk zijn dat wij hiervoor een hoger bedrag rekenen dan voor een adres dat wij doorsturen naar verzekeraars”, vertelt Hilhorst.
De Verzekeringssite, eigendom van de gebroeders Hordijk, is sinds juni vorig jaar actief en heeft tussen de vijf- en zesduizend leads doorgesluisd naar tussenpersonen en direct-writers. De Verzekeringssite heeft momenteel tweehonderd betalende tussenpersonen in haar zoekmachine opgenomen. Vorig jaar waren nog een kleine achthonderd tussenpersonen in de zoekmachine opgenomen.
MrFinch, onderdeel van Scaramea (Achmea), zegt een kleine zestienduizend leads doorgegeven te hebben aan tussenpersonen sinds de start in juni vorig jaar “Dat zijn geen offerte-aanvragen, maar zeg maar dezelfde soort doorverwijzingen als bij Wellowell”, zegt directeur Guus Landheer. Over het ‘echte’ aantal doorverwijzingen doet ook Landheer geen uitspraak. “Dat is commerciële informatie, die onze business-partners niet graag in de pers zien verschijnen.”
Het management van Wellowell, Herman van der Haas (staand), Robert Amelung (rechts) en Folkert Wierda (links): 12.000 leads in vier maanden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.