nieuws

Welkom dames…

Archief

Welkom dames…

De ledenvergadering van het Nederlands Instituut van Schaderegelaars (NIS) in Apeldoorn is aan de gang. Scheidend voorzitter Jitse Bruinsma ziet op een gegeven ogenblik twee vrouwen binnenkomen. “Welkom dames. Ik weet niet wie u bent, maar komt u verder…” De dames kwamen uit Assen, en dat is ook de woonplaats van de aftredende NIS-voorzitter. Sterker nog, ze kwamen speciaal voor Bruinsma, want het ging om burgemeester Van As-Kleijwegt en haar secretaresse. In hun bagage voerden zij een koninklijke onderscheiding voor hem mee…
Bul van de baas
Laurens van den Bosch, verbonden aan het Fiscaal en Juridisch Bureau van Interpolis, heeft zijn studie Fiscaal Recht aan de Katholieke Universiteit Brabant (KUB) afgerond. Hij ontving de bul uit handen van Gerry Dietvorst, zijn baas bij Interpolis en tevens bijzonder hoogleraar aan de KUB. Van den Bosch werkte bij de Belastingdienst en het ministerie van Financiën, voordat hij op 1 augustus 1997 bij Interpolis in dienst trad.
BOV-Trofee
De Junior Kamer Nederland is een organisatie met 2.500 leden, waaronder zowel zelfstandigen als werknemers, met een maximale leeftijd van veertig jaar. In samenwerking met accountantsconcern Moret, Ernst & Young wordt al enkele jaren de onderscheiding BOV-Trofee uitgereikt. De afkorting BOV staat voor: Beste Ondernemers Visie. De BOV-Trofee was aanvankelijk puur op de regio gericht, maar is vorig jaar naar een landelijk podium getild. Eerst zijn er regionale verkiezingen, waarna een landelijke finale volgt van acht genomineerden. Afgelopen week maakten twee ondernemingen uit onze branche trots bekend, dat zij de regionale verkiezing hadden gewonnen: expertisebureau Cunningham Boschman (gespecialiseerd in personenschade) in Ede en levensverzekeraar Falcon in Hoofddorp. Dit jaar staat, onder het motto ‘MensenWerk’, het personeelsbeleid centraal. De landelijke verkiezing wordt begin juni gehouden.
Meer Unicums
Een ‘unicum’ is de enige in zijn soort. Terminus wil zich omdopen tot NV Unicum Verzekeringen en zou daarmee de enige in verzekeráársland zijn, maar niet in verzekeríngsland. Zoals gemeld in AM 5 (pag. 5) heeft het assurantiekantoor Unicum in het Noord-Brabantse Oeffelt Terminus de wacht aangezegd. Buiten de assurantiebranche zijn er tal van Unicums in den lande en in tal van sectoren, zoals een leesportefeuille, een tafeltennis- en een korfbalvereniging, een staalstraalbedrijf, een sexclub annex videotheek en een stomerij. Maar ook in de horeca (!) doet Unicum goed mee. Er zijn diverse café’s en restaurants onder die naam en er bestaat ook ‘Unicum Gebraden Haantjes’.
Babybos Geové breidt fors uit
Geové gaat volgende week woensdag 1.188 boompjes planten in het Geové Babybos in Ugchelen bij Apeldoorn. Dit bos van loofbomen werd geboren op de Nationale Boomfeestdag van 1997. Geové was in het verleden gewend om bij gezinsuitbreiding bij verzekerden met een ziektekostenpolis een praktisch presentje te sturen. Naar aanleiding van contacten met de Stichting Nationale Boomfeestdag ontstond het idee om voor elke ‘Geové-baby’ een eigen boompje te planten in een nieuw aan te leggen bos. Op grond van het aantal aanmeldingen in het voorafgaande jaar, gingen er vorig jaar achthonderd boompjes de grond. In aanwezigheid van tal van nieuwe verzekerden en hun ouders worden er dus volgende week 1.188 bijgeplant.
‘Vrije tijd breng je door op het kantoor’
Volgens directeur Piet van Schijndel van Interpolis zal het hoofdkantoor van de Tilburgse verzekeraar zich in toenemende mate ontwikkelen van ‘werkplaats’ naar ‘ontmoetingsplaats’. Hoewel er altijd werknemers zullen zijn die op kantoor hun werk doen, voorspelt hij dat daar steeds meer aandacht zal worden gegeven aan de sociale contacten. “Het zou wel eens zo ver kunnen gaan dat medewerkers thuis hun werk doen en in hun vrije tijd naar kantoor gaan”, meende Van Schijndel. Volgens hem wordt er bij Interpolis nu al veel tijd en geld uitgetrokken voor het onderhouden van contacten tussen uitwerkende medewerkers in de vorm van onder meer modeshows en koffieconcerten.
Ouderwets…
Er is een nieuw blad op de markt gekomen: ‘Living’. Het is volgens het dagblad Trouw gericht op mensen die goed geld hebben verdiend en nu nog maar één ding willen: genieten. De tijd van de merknaampjes op truien is voorbij, een trui moet gewoon lekker zitten. Volgens Living moeten merken geloofwaardig zijn en is de bedoelde generatie ‘babyboomers’ de onzekerheid voorbij. Slogans als ‘Nationale-Nederlanden, wat er ook gebeurt’ en ‘Delta Lloyd, zekerheid altijd’ zijn ouderwets, nu is het ‘Denk vrij, denk Aegon’ en ‘Amev. Durf te leven’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.