nieuws

Wat gemeen! Met z’n allen tegen Leen

Archief

Wat gemeen! Met z’n allen tegen Leen

Frisia Financieringen is er opnieuw in geslaagd het onofficiële Nederlands Kampioenschap Reclame-irritatie te winnen. Zo ongeveer iedereen valt over een volwassen man, die overigens pas net zijn eerste verjaardag heeft gevierd.
“Hij heeft het in zich om tot een cultfiguur uit te groeien: Leen van Frisia. Een geweldig sterke zet van de DSB-stal om als leenfabriek een persoonlijkheid van dat ge-leen maken. Weer eens wat anders dan misbruik te maken van het consumentenvertrouwen in tv-journalisten, variërend van Edvard Niessing tot Frits Bom. Ook geen serieuze droomwereld voor consumenten, maar een sketch over de eigen functie. We gaan die Leen eens lekker op de voet volgen.”
Dit stond precies een jaar geleden in deze rubriek.
De meeste mensen vinden hem evenwel mega-irritant. Maar goed, ook André van Duin werd aanvankelijk door hogeropgeleiden met de nek aangekeken. Verslaggever Richard Walraven van het Noordhollands Dagblad ging in Wognum, in de ‘achtertuin’ van DSB op zoek naar Leen van Frisia. Tevergeefs. “Als we een DSB’er bereid vinden wat te zeggen, wordt hij door zijn chef gekapitteld. Logisch, zegt DSB-woorvoerder Klaas Wilting: Wanneer je een werknemer iets vraagt, hoort dat te gaan via voorlichting.”, meldt de krant. “We willen echter een persoonlijke mening en laat die van Wilting nou nét overeen komen met die van de zaak. “De spotjes zijn misschien niet mooi, maar wel effectief. En voldoen aan alle eisen. Ze zijn niet misleidend.”
Daar blijken tal van inwoonsters van Wognum heel anders over de te denken, blijkt uit het artikel. “Die spotjes zijn misleidend, vooral ‘onze Leen’.”
Akkoord Leen heeft altijd een bord voor zijn hoofd (althans hij steekt het er telkens doorheen), maar er schuilt toch verder geen kwaad in deze vrolijke Frans?
Oplossing
prijsvraag
De oplossing van de prijsvraag van Jus d’Assurance in AM 19 is: de witte goeroe uit de Generali-advertentie speelde ook een rol in een reclamefilmpje van Leen van Frisia.
Diverse inzenders van de juiste oplossing wilden ongevraagd graag hun emoties bij die spots ventileren. De één had het over ‘tenenkrommende’ reclames, de ander sprak in hoofdletters van een verschrikkelijke reclame.
De vijf uitgeloofde exemplaren van het boekje ‘Lachen Verzekerd!’ gaan (na loting) naar: Hans Kramer uit Papendrecht, Peter Leibbrand uit Broek op Langedijk, Richard Gregoire uit Delft, John Schurink uit Velp (Gld.) en Hein van Schaik uit Amsterdam.
Stapel op Zwitserleven
Huub Stapel vindt het nog steeds heel erg jammer dat hij in de tv-reclame van Zwitserleven vervangen is door de jongere Chris Zegers. Dit liet de acteur zich ontvallen in de Grote NPS-Filmquiz. Niet verwonderlijk dat hij het betreurt, want zonder blikken of blozen vertelde Stapel dat hij tien jaar lang maar liefst _ 175.000 ontving voor zijn medewerking aan de reclamecampagne. Geen onaardige bijverdienste…
“Toch is het raar”, grapte presentator Matthijs van Nieuwkerk. “Juist nu je ouder wordt en dichter tegen je pensioen aan zit, word je aan de kant gezet door een pensioenverzekeraar.”
De vraag rijst natuurlijk of Zwitserleven een sekseneutraal tarief hanteerde. Of zal Stapels tegenspeelster Ellen ten Damme die avond met een minder fijn Zwitserleven-gevoel op de bank hebben zitten kijken?
Cees de Lange winnaar van GMAC Kartcompetitie 2006
Op het circuit van Zandvoort wist Cees de Lange, werkzaam bij De Hypotheekshop Wageningen, de overwinning in de finale van de GMAC Kartcompetitie 2006 op zijn naam te schrijven. De trotse winnaar ontving zijn prijs, een VIP-arrangement voor de 24 Uur van Le Mans in 2007, uit handen van Edsel de Graaf, directeur Marketing & Sales van GMAC Hypotheken. De tweede en derde prijs gingen naar resp. Michel Hullemans (De Hypotheekshop Drachten) en Mathijs Hoogendijk (De Hypotheker Dordrecht).
De finale in Zandvoort vormde de kroon op de provinciale voorrondes, waaraan circa vierhonderd kartlustigen uit de hypotheekbranche hebben deelgenomen. Na de regionale kwartfinales en de landelijke halve finales kwamen de beste twintig aan de start in de finale. De top-zes ziet er zo uit:
1. Cees de Lange (De Hypotheekshop Wageningen)
2. Michel Hullemans (De Hypotheekshop Drachten)
3. Mathijs Hoogendijk (De Hypotheker Dordrecht)
4. Feiko Wierda (De Hypotheker Huizen)
5. Reinier Gootjes (De Hypotheker Huizen)
6. Raymond Westra (De Hypotheekshop Ijmuiden) .
Bedoelde u…?
Gert-Jan Hakkesteegt van de Asro Adviesgroep in Hendrik-Ido-Ambacht zocht op Google naar ‘WIA bodemverzekering’. Behalve een aantal ‘Gesponsorde koppelingen’ leverde die vraag geen zoekresultaat op. In zo’n geval heeft de zoekmachine meestal wel een meedenksuggestie, voor degenen die de plank net hebben misgeslagen of de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Bedoelde u: WIA bodemverzakking?, wierp Google op.
Heeft u ook een hilarische uitkomst van een zoekopdracht, dan zijn wij daar best benieuwd naar (redactie@amweb.nl t.a.v. Jus d’Assurance).
Beljaars in actie voor Kika
Beljaars Verzekeringen uit Zevenbergen heeft eind september een evenement georganiseerd ten bate van Kika (Kinderen kanker vrij). Het was een groot voetbalspektakel met het artiestenteam met onder anderen Geert Hoes, Arent Jan Linde uit de serie Lotte, Ruud uit Big Brother,Robert Leroy, Nick Nielsen, Raymond Havelaar, Gebroeders Ko, Glenn Helder, Johan Vlemmix, Jimmy Geduld en andere bekende Nederlanders.Daarna was er nog een veiling van voetbalshirts. De opbrengst was _ 7.600 voor Kika.
Zwanger Mobiel
De pechhulpverlener Route Mobiel verspreidde kortgeleden op grote schaal een promotiekrantje.
Het vier pagina’s tellende blad bevat zowel op de voorzijde als de achterzijde een foto van een hulpverlener bij een gestrande automobiliste. In beide gevallen blijkt het om een hoogzwangere vrouw te gaan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.