nieuws

Voogd & Voogd bouwt eigen assurantiepakket

Archief

Het volmachtbedrijf Voogd & Voogd in Sommelsdijk gaat op verzoek van aangesloten tussenpersonen een assurantiepakket bouwen. Het nieuwe ‘systeemhuispakket’, dat Klik & Beheer gaat heten, zal volgens directeur Erik de Voogd een bedreiging gaan vormen voor de bestaande systeemhuispakketten. Het pakket moet in 2005 klaar zijn.

Het te ontwikkelen assurantiepakket zal de gangbare functies van de huidige op de markt zijnde assurantiesoftwarepakketten omvatten. “Maar”, zegt De Voogd, “het beheer van de huidige pakketten vraagt nu veel tijd en aandacht van de tussenpersoon. Daardoor blijft er weinig tijd over voor het werven van nieuwe klanten en het adviseren van de bestaande. Wij zullen ons op die punten gaan onderscheiden.”
Er worden pro-actieve functies bij klantbeheer ontwikkeld. Dat houdt in dat de bij de tussenpersoon bekende verzekerings- en achtergrondinformatie over de klant wordt vertaald in verkoopinformatie. Via automatische selecties worden signalen gegenereerd die te gebruiken zijn voor advies en commerciële kansen. Verder kunnen volgens De Voogd medewerkers maximaal worden ingezet; het systeem stuurt de mensen aan in plaats van andersom. Ook aan de zorgplicht is gedacht: alles wordt vastgelegd.
“De tussenpersoon zal in één scherm kunnen zien met wat voor soort klant hij te maken heeft – een verzekeringsklant, een hypotheekklant of een klant voor de makelaardij – en wat het belang is van de klant.”
Het nieuwe pakket genereert managementinformatie. Zo kan de tussenpersoon zien hoe zijn bedrijf functioneert, wat de doorlooptijden zijn van de toeleveranciers en kan hij op basis van deze gegevens strategische beslissingen nemen. “Hij zal namelijk in het systeem kunnen zien aan welke klanten hij geld verdient en hoe hij een doelgroep kan informeren en bewerken”, aldus een enthousiaste De Voogd.
Ketenintegratie
Ook aan alle voorwaarden voor ketenintegratie wordt volgens De Voogd voldaan. “De applicatie zal gekoppeld kunnen worden aan de internetsite van de tussenpersoon, waardoor ontsluiting van gegevens richting eindconsument ontstaat. De mogelijkheden die geboden worden zijn: inzage in de polis, schademelding en volgen van de schademelding, inzage in de polisvoorwaarden en doorvoeren van mutaties. Verder krijgt de klant actuele informatie voorgeschoteld die voor hem interessant is.”
De klant kan, als hij dat wil, op de internetsite van tussenpersoon ook polissen invoeren die niet bij deze tussenpersoon lopen. “Daar liggen absoluut commerciële kansen voor het intermediair.”
Verder zal de applicatie de Generieke Interface Manager (GIM) ondersteunen en zal het gekoppeld worden met het Assurantie Data Netwerk (ADN), echter niet volgens de ADN Labelwaarde structuur. “Uiteraard wordt de applicatie gekoppeld aan de offertesoftware van verzekeraars en aan vergelijkingssoftware, zoals Rolls.”
De Voogd wil niet exact zeggen wat de applicatie de tussenpersoon moet gaan kosten. “Ga er maar vanuit dat het pakket aantrekkelijk geprijsd zal zijn.” Voogd & Voogd investeert enkele miljoenen euro’s in de ontwikkeling. Tussenpersonen die belangstelling hebben, kunnen zich vanaf vandaag inschrijven via de website van Voogd & Voogd (www.voogd.com).
(Handje invoegen) (Zie ook ICT-themanummer, pag. 12.)

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.