nieuws

Vola werpt boemerang van Direktbank terug

Archief

“Bij de concurrent worden ze ook wakker”, luidde de kop van een mailing die Vola naar het intermediair stuurde als reactie op de onlangs geïntroduceerde Boemerang-service voor kredietaanvragen van concurrent Direktbank. De ING-dochter zegt al jaren een dergelijke snelle service te leveren.

Bij de mailing ontvingen de tussenpersonen “voor een extra opkikkertje” een pak Max Havelaar-koffie. “Uitgeslapen tussenpersonen weten natuurlijk dat aanvragen via Vola al enkele jaren heel snel verwerkt worden. Het doet ons deugd dat onze concurrenten van de Direktbank dit goede voorbeeld navolgen. Beter laat dan nooit. Maar wie echt wakkere financieringsdeskundigen zijn, dat weet u zelf ook wel”, schrijft commercieel directeur Hans van den Ing in de brief.
De vraag is of die aanvraagverwerking, net als Direktbank beweert, binnen het halfuur plaatsvindt. “Dat denk ik wel”, zegt Van den Ing. “Aanvragen die via het Financierings Data Netwerk (FDN) binnenkomen, krijgen bij ons altijd voorrang.”
Overigens kan de bezoeker van www.vola.nl ook rechtstreeks een krediet aanvragen en sluiten. “De tarieven die wij op onze site bieden, zijn hetzelfde als de tarieven die gelden wanneer via een tussenpersoon wordt gesloten”, aldus Van den Ing. “Maar online wordt veel en veel minder krediet aangevraagd dan via tussenpersonen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.