nieuws

Verzekeringsoutlet.nl opent in januari de digitale deuren

Archief

De internetsite www.verzekeringsoutlet.nl, een initiatief van Gaba Holding (Arnhem) gaat in januari de lucht in. De site richt zich op consumenten; zij kunnen particuliere schadeproducten hier rechtstreeks sluiten.

Verzekeringsoutlet presenteert zich als een onafhankelijke aanbieder van “nagenoeg alle soorten particuliere schadeproducten”. Er wordt volledig digitaal gewerkt, waardoor volgens de initiatiefnemers de kosten laag blijven. De consument kan een adviseur raadplegen die binnen 24 uur vragen beantwoordt en bij schade kan dag en nacht het alarmnummer gebeld worden.
Verzekeraars waarvan producten aangeboden worden, zijn: Avéro Achmea, Arag, Delta Lloyd, Fortis ASR en Reaal. Producten die de klant kan sluiten, zijn: avp, motorrijtuigen (auto, aanhanger, oldtimer, motorfiets en caravan), doorlopende reis, inboedel- en opstal, kostbaarheden, ongevallen, watersport en rechtsbijstand.
Goedkoopste
Verzekeringsoutlet zegt de laagste premies te bieden in vergelijking met andere partijen in de markt. “Bij een eigen risico van bij voorbeeld _ 500 bespaart de consument 40% ten opzichte van het marktgemiddelde en 20% ten opzichte van andere internetpartijen als VerzekerUzelf”, aldus initiatiefnemer Wijnand Jakobs.
Voorwaarden
Verzekeringsoutlet stelt een aantal voorwaarden aan zijn relaties. Zo moeten klanten minimaal drie verzekeringen met een gezamenlijk premievolume van _ 500 afnemen. Als introductie-actie geldt dat als er binnen twee jaar drie verzekeringen gesloten worden met een totaal premievolume van _ 500, de maximale korting vanaf dag één gerekend wordt.
Verder geldt het verplichte eigen risico van _ 250, _ 500 of _ 750 per gebeurtenis en per polis. “Afhankelijk van het gekozen eigen risico is de besparing 30%, 40% of 50% van wat elders voor een vergelijkbare verzekering betaald moet worden.” Alle verzekeringen zijn op te zeggen per 1 januari en automatische incasso is verplicht.
Schadeafhandeling
Schades kunnen 24 uur per dag gemeld worden via het alarmnummer. De afhandeling van de schades wordt geregeld door SchadeCentrum Nederland (SCN) en Achmea Claim Center. Herstel is mogelijk in natura of via expertise.
Kosten
Verzekeringsoutlet rekent voor de dienstverlening 15% van het totale premievolume, daarnaast rekent de betreffende verzekeraar 5% voor zijn diensten. “Dat betekent dat 80% van de premie voor schadebehandeling beschikbaar is. Is die premie in een bepaald jaar niet nodig, dan deelt de consument mee in de winstdelingsregeling”, aldus Jakobs.
Vooralsnog wil Verzekeringsoutlet zich op een rustige manier in de markt presenteren. “Ons doel is wel om komend jaar duizend relaties in de boeken te hebben. Als het aanslaat, dan willen we het als Gaba Direct in de markt gaan zetten en kunnen ook andere tussenpersonen het concept gaan implementeren.”
De backoffice is volledig geautomatiseerd met de pakketten van het systeemhuis Anva.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.