nieuws

‘Verzekeraars verlammen intermediair met administratieve taken’

Archief

Verzekeraars hebben er geen idee van hoe sterk zij hun distributiekanaal verlammen door teveel administratieve taken door te schuiven naar de makelaar

Het laatste jaar ben ik veel collega-makelaars tegengekomen die voornamelijk door de enorme administratielast gewoon geen klanten meer gaan bezoeken. Het is een spijtige zaak wanneer een bedrijf zijn verkoopkanaal lamlegt. Dat zegt de Belgische makelaar Joost de Rycker, die daarvoor 25 jaar werkzaam is geweest als verzekeraar, over de onderlinge samenwerking. Hij raadt intermediairverzekeraars aan vanaf een bepaald niveau als verplichte stage bij een makelaar te gaan werken, bij voorkeur bij een kleine makelaar waar je alle taken moet uitvoeren. Dan zou men pas zien wat er aan werk op een makelaar afkomt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.