nieuws

Verzekeraars en intermediair slaan 178.000 floppies in

Archief

Het intermediair en pensioenverzekeraars hebben in het kader van de lopende collectieve pensioencampagne 178.000 pensioendiskettes ingeslagen om deze op aanvraag gratis te verstrekken aan de consument. Circa 100.000 schijfjes gingen naar het intermediair en 78.000 naar maatschappijen.

Deze pensioendiskette, waarmee de consument op zijn eigen pc zijn pensioensituatie kan analyseren, is een novum in de jaarlijkse pensioencampagne van het Verbond van Verzekeraars.
De consumenten worden op de gratis verkrijgbaarheid van de floppy geattendeerd door maatschappijen en intermediair zelf, maar ook door de reclame in de ether en in dagbladen.
Die laatstgenoemde reclame wijst consumenten op de mogelijkheid om de brochure ‘Pensioentimer’ aan te vragen bij Bureau Voorlichting Verzekering. In deze brochure zit een invulbon waarmee men de pensioendiskette kan aanvragen bij een tussenpersoon of een maatschappij.
Met het oog op deze vraag en om zelf deel te nemen aan de pensioencampagne kunnen maatschappijen en tussenpersonen diskettes en ander actiemateriaal bestellen bij genoemd Bureau Voorlichting Verzekering. Voor een pakje van 10 diskettes betalen zij f 15.
Nog enige cijfers over de pensioencampagne:
Er zijn 110.000 ‘Pensioentimers’ (met aanvraag-coupon) de deur uitgegaan, waarvan 12.500 naar consumenten en de rest naar tussenpersonen en maatschappijen die deelnemen aan de campagne.
Er doen 3300 tussenpersonen mee aan de campagne (vorig jaar 2000).
Een promotieteam van dames met het actiepakket voor deelnemers aan de thans lopende collectieve pensioencampagne. Vierde van links voorzitter Ton Oster van de marketingcommissie van de levensverzekeraars.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.