nieuws

Vervroegd jachtseizoen in verzuimverzekering

Archief

Tal van verzekeringen kennen hun jachtseizoen. Dat geldt onder meer voor de ziekteverzuimverzekeringen. De campagneperiode valt dit jaar vrij vroeg en daaraan is vermoedelijk niet vreemd dat er al vóór de zomervakantie een vrij grote verzuimactie op touw werd gezet door De Goudse. Deze maatschappij en de met haar samenwerkende assuradeur Turien & Co maakten het intermediair duidelijk, dat zij de concurrentie een slag vóór wilden zijn.

Door Richard Vroom
Inmiddels wordt er branchebreed campagne gevoerd, waarbij de intermediairverzekeraars vooral werk maken van de promotie bij de assurantieadviseurs. Veelal zullen zij immers als dé gids van de ondernemer fungeren bij het vinden van het beste verzuimpakket. Daaraan wordt heel direct geappelleerd in de kopregel van de campagne van arbodienst Maetis: ‘Van A.T.P. naar V.I.P.’ In de advertentie wordt dit als volgt ingevuld: “Hoe meer u als assurantietussenpersoon voor uw klanten kunt betekenen, hoe belangrijker u voor ze wordt.” Het gaat om de promotie van All-in Maetis, een pakket van producten en diensten dat Maetis ontwikkeld heeft in samenwerking met Turien & Co.
Turien is onder leiding van de begin vorig jaar aangetreden topman Peter van Geijtenbeek over een breed front bezig om het intermediair aan zich te binden met allerlei initiatieven. Behalve de samenwerking met Maetis, is Turien afgelopen zomer al zeer actief geweest in het aanjagen van de verzuimproductie. Dat gebeurde parallel aan de campagne van productpartner De Goudse.
All-in Maetis leidt in eerste instantie naar Turien, maar je kunt op de betreffende website ook kiezen voor www.maetis.nl. Als je gaat kijken bij de partners van Maetis, krijg je onder meer een overzicht van elf verzekeraars. Drie ervan zijn echter niet meer actueel: AXA Zorg, Levob en Tiel-Utrecht.
Aanpakken
Maetis werkt met de slagzin ‘De gezonde aanpak’. De Amersfoortse weet ook van aanpakken, want in samenwerking met ArboNed gooit dit Fortis-label het op de ‘Prestatieaanpak’. Deze wordt onder meer via mini-sketchjes in radioreclames onder de aandacht van de werkgevers gebracht. Een ietwat intrigerende vrouwenstem: “Hé, heb jij nog iets te roddelen?” “Ja, maar ik roddel alleen over mensen die er niet zijn”, reageert een collega. De verbaasde roddeltante: “Dan ga ik maar weer eens werken”.
Dan komt er een mannenstem: “Het is misschien even wennen. Iedereen is er gewoon”, en hij vervolgt: “Met de Prestatieaanpak van De Amersfoortse en ArboNed komt verzuim een stuk minder voor. ( .) Ga dan naar uw tussenpersoon of kijk op Prestatieaanpak.nl.”
In de tweede radioreclame hoor je een stem via een intercom: “Brenda, kun je even naar m’n kantoor komen”. Een fractie later: “Brenda. Ik wil vandaag nog weten, wie er zonder overleg met mij extra mensen heeft aangenomen.” “Maar Erik, er zijn helemaal geen extra mensen aangenomen.” Waarna de Prestatieaanpak weer wordt gepromoot.
De mini-sketchjes maken de boodschap vrij helder.
Achterhaalde prikkel
Nadat De Goudse zich voor de zomervakantie al op het intermediair had gericht, wordt momenteel ook de naar de radio luisterende ondernemer benaderd. Een man met een duidelijk zuidelijke tongval, inclusief de zachte ‘g’, betoogt dat ‘De Goudse voor minder gaat’. De aangesprokene, eveneens een zuiderling, kan of wil dat niet geloven. “Maar ze zeggen het toch zelf”, is zo ongeveer de reactie van de eerste man. Vanzelfsprekend kunnen ze voor verdere informatie over het ‘mindere verzuim’ terecht op internet.
Een ondernemer die geïnspireerd door deze radioreclame www.degoudse.nl intikt, zal niet vrolijk worden; zijn opdracht wordt in de URL-balk geautomatiseerd vertaald in www.degoudse.com. Maar daar krijg je het inlog-scherm van het extranet voor het intermediair. Direct of indirect naar Goudse.nl gegaan, werd de ‘bedrijfsbezoeker’ in de afgelopen weken met een achterhaalde prikkel geconfronteerd. We schrijven 12 september en lezen: “Ondernemers die vóór 1 augustus voor VerzuimVizier kiezen, profiteren van premiegarantie tot 1 januari 2008.” Jammer, dan ben ik nu al anderhalve maand te laat.
Besparing in beeld
In een e-mailnieuwsbrief van Centraal Beheer wordt de ondernemer in de linkerbovenhoek verleid naar het vooruitzicht van 15% korting op de Verzuimverzekering.
“U bespaart met gemak _ 240”, zie je in één oogopslag. Dit bedrag is gekoppeld aan de (in alfabetisch opzicht) eerste bedrijfstak: Bakkersbedrijf, en geldt bij 1 medewerker. Bij de bouw is dat _ 270 en in de koopvaardij zelfs _ 280.
Centraal Beheer is ook actief met een zeer dynamische banner op de ondernemerssite www.bizz.nl.
Inhakend op het jarenlange succes van Cup-a-soup voert Nationale-Nederlanden met instant-soepverpakkingen campagne voor zijn nieuwe modulair opgebouwde ziekengeldpolis. De zakelijke opsomming van de productvoordelen wordt treffend samengevat: “Kortom: heel veel soeps!”
(tekst in kader)
Ondernemers die op internet gaan zoeken naar ‘ziekteverzuimverzekering’ of ‘verzuimverzekering’, komen bij Google in beide gevallen al rap de naam van ABN Amro tegen.
Bij de zoekopdracht ‘ziekteverzuimverzekering’ komt Ohra op de eerste twee posities in de 15.600 resultaten. Daarna volgen Verzekeringen-online en de site van het Verbond van Verzekeraars. Bij ‘verzuimverzekering’ krijgen wij bij 14.000 resultaten als eerste ABN Amro, als tweede Centraal Beheer en vervolgens de zorgverzekeraars Menzis en CZ.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.